Update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Update

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier weer even een updatetje (schrijf je dat zo?). Zoveel de meeste van jullie wel weten ben ik inmiddels begonnen met mijn afstudeeropdracht bij het Afval Energie Bedrijf in Amsterdam. Ik ben bezig met het schrijven van een onderhoudsplan voor de ARA30. Met de precieze werking van de ARA30 zal ik jullie niet vermoeien, maar het is een onderdeel van de installatie hier.

Misschien is het wel leuk als ik even vertel wat het Afval Energie Bedrijf nu eigenlijk doet. We hebben hier 6 megagrote ketels staan waarin afval wordt verbrand. Dit is gewoon huishoudelijk afval, dus eigenlijk alles wat in de grijze bak gaat. Bij de verbranding ontstaat heel veel warmte en daarmee wordt water omgezet in stoom. Stoom bevat een hoop energie en die drijven weer turbines aan. Door deze turbines weer te koppelen aan generatoren wordt er elektriciteit opgewekt. Alle overheidsgebouwen en het metro- en tramnetwerk in Amsterdam draaien er op, dus dat is behoorlijk wat power.

De ketels en de turbines zijn eigenlijk maar eenderde van de installatie. De rest is namelijk rookgasreiniging, één deel droog en één deel nat (dus met water). Het water dat van de natte rookgasreiniging af komt is natuurlijk vuil en wordt schoongemaakt in de ARA30.

Tot zover het technische praatje, als jullie er meer van willen weten hoor ik het via de weblog of via de mail.

Ik heb het hier heel erg naar mijn zin. Ik zit hier samen met nog twee klasgenoten, waaronder Frank met wie ik ook mijn eerste stage op de Maersk Kalmar gevaren heb. Met m’n opdracht gaat het ook heel goed. Ik lig nu voor op schema, dus dat gaat lekker. Op 31 mei moet het verslag af zijn. Dan heb ik eind juni nog m’n presentatie en als alles goed gaat op 6 juli mijn diploma :D.

In m’n vorige bericht had ik al geschreven dat Maersk geen Nederlanders meer aan neemt. Voor mij betekent dat dat ik op zoek moet naar een nieuwe baan. Hiervoor heb ik mij al ingeschreven bij een maritiem uitzendbureau. Op dit moment is er veel vraag naar WTK’s dus dat komt wel goed. Ook ben ik gisteren naar een maritieme carriérebeurs geweest in Rotterdam. Daar heb ik ook nog wat leuke bedrijven gezien dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Ik zal bij dit bericht nog een aantal foto’s toevoegen. Deze zijn gemaakt tijdens de Familiedag van het Afval Energie Bedrijf. Dit wordt een aantal keer per jaar georganiseerd zodat familieleden en vrienden ook een keer een kijkje kunnen nemen. Het liefst had ik jullie natuurlijk allemaal uitgenodigd, maar helaas mocht ik maar 7 mensen meenemen. Vandaar deze foto’s.

Veel plezier met koninginnenacht- en dag en tot gauw.

Liefs,

Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 181191

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: