Puerto Rico - Reisverslag uit Ponce, Puerto Rico van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Puerto Rico - Reisverslag uit Ponce, Puerto Rico van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Puerto Rico

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Juli 2012 | Puerto Rico, Ponce

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat alles goed. Het zat niet in de planning, maar we liggen nu in Ponce, Puerto Rico. Wie van jullie wist dat Puerto Rico bij de Verenigde Staten hoort? Ik niet. Maar dat betekende dus wel dat we eerst allerlei officieel uitziende mensen aan boord kregen voordat we de haven binnen mochten. Gelukkig ging alles heel snel. We zijn hier om wat stalen onderdelen te laden voor Santos. Ze nemen maar een half ruim in beslag, maar het is beter dan helemaal leeg naar Brazilië varen. Ik heb overigens geen flauw idee waar deze stalen dingen voor dienen.

Het laden is nu klaar, we wachten alleen nog op de tweede stuurman. Hij heeft in het ruim een klein ongelukje gehad met z'n wijsvinger en is nu naar het ziekenhuis. Ik denk dat het wel mee zal vallen, maar het is toch goed om er voor de zekerheid even te naar laten kijken. Zodra hij weer aan boord is kunnen we vertrekken.

De afgelopen tijd is er eigenlijk niet zoveel bijzonders gebeurd. In de machinekamer verloopt alles nog steeds vlotjes en ook aan dek gaat het volgens mij wel goed. In onze vorige haven hebben we een nieuwe kapitein gekregen. Nouja, zo nieuw is hij eigenlijk niet meer, ik heb beide keren dat ik op de Delfborg zat ook al met hem gevaren. Hij komt uit Polen, wat betekend dat ik nu de enige Nederlander aan boord ben. Alle communicatie gaat nu, wat mij betreft, in het Engels. Dat was in het begin wel wat vreemd, maar dat begint nu al aardig te wennen. Op een gegeven moment denk en droom je zelfs in het Engels. Het typen van dit berichtje is ook al wat lastiger geworden.

Nog een maandje en dat zit het er voor mij in principe weer op. Ik had gehoopt in Santos naar huis te kunnen, want dan zou ik op tijd thuis zijn voor mijn vakantie naar Vietnam. Helaas is aflossen in Santos vaak nogal lastig, dus het kan zijn dat ik pas in Houston naar huis toe ga. Dat zou dan wel te laat zijn voor mijn vakantie. Duimen dus!

Zo, dit was het weer voor nu. Dank jullie wel voor de reacties, altijd leuk om ze te lezen. Tot de volgende keer!

Liefs,

Marieke

  • 02 Juli 2012 - 09:39

    MArrie:

    Hey MArieke,
    Ik hoop voor je dat je op tijd bent voor je vakantie!!
    kus

  • 02 Juli 2012 - 09:39

    MArrie:

    Hey MArieke,
    Ik hoop voor je dat je op tijd bent voor je vakantie!!
    kus

  • 02 Juli 2012 - 11:11

    Saskia:


    He Mar,

    ja dat wordt wel spannend zeg. Hoe strak is je vakantie geplant na je oorspronkelijke terugkomst tijd?

    Denk trouwens maar niet dat we engels tegen je gaan praten als je terug bent :P

    groetjes

    Saskia

  • 03 Juli 2012 - 11:56

    Linda:

    Bedankt voor je verhaal weer:) Leuk om belevenissen aan de andere kant van de wereld mee te kunnen volgen! Ik hoop dat het een beetje voorspoedig mag verlopen en dat je nog op tijd voor je vakantie terug kan zijn!! Heel veel succes nog en werkse xxx

  • 04 Juli 2012 - 20:27

    Sebastiaan:

    :) kom ik aan met een rubberbootje of surfplank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, Ponce

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 181070

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: