The Jazzcapital - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu The Jazzcapital - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

The Jazzcapital

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Februari 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

Hallo allemaal!

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. De hartelijke groetjes
vanuit “The Jazzcapital” New Orleans. We zijn op dit moment graan aan het
laden voor Casablanca. Als het goed is vertrekken we morgen (jaja, op mijn
verjaardag) en komen we rond de 22e aan in Marokko. Wat er daarna gaat
gebeuren weet ik nog niet.

Afgelopen zaterdag ben ik nog even met twee collega’s New Orleans in
geweest. Wat een stad, zeg! We lagen op twee minuten lopen van het centrum,
dus dat was ideaal. Geen gedoe met paspoortcontrole of openbaar vervoer. En
op zaterdagavond is er natuurlijk heel wat te beleven, zeker in het
epicentrum van de jazzmuziek. Er is hier één straat dat alleen maar bestaat
uit restaurantjes en kroegjes. Overal komt livemuziek uit en ook op straat
is het heel gezellig. We hebben ons daar prima vermaakt dus. Als laatste
zijn we beland in een karaokebar, waar we keihard hebben staan meebléren
(zonder microfoon uiteraard). Echt heel leuk. New Orleans vind ik tot nu toe
de leukste stad in Amerika.

Verder gaat alles z’n gangetje. Als derde WTK heb ik m’n eigen klusjes en
help ik mee waar nodig. Zo hebben we laatst nog een cilinderkop vervangen.
Deze bleek namelijk koelwater te lekken. Helaas kwamen we daar vlak voor
vertrek pas achter, dus hebben we vertrek met een paar uur uit moeten
stellen. Met z’n zessen hebben we toen razendsnel de kop vervangen en konden
we ’s avonds toch nog weg. Dat was wel een heel leuke klus om te doen.

Nog een maandje en dan zit m’n term er weer op. Volgens de planning
vertrekken we op 1 maart uit Casablanca. Ik zal dan waarschijnlijk de
eerstvolgende haven van boord gaan. Hopelijk is dat in Europa, dan hoef ik
niet zo ver te vliegen. Ik zal voor die tijd nog wel wat van me laten horen.

Tot de volgende keer!

Liefs,

Marieke



  • 10 Februari 2011 - 21:37

    Marrie:

    Hey,
    Wat leuk dat je in New Orleans bent geweest!! Klinkt echt leuk. Maar toch wel jammer dat je niet in de mic heb gezongen :P
    Morgen ga ik je smsen voor je verjaardag alleen ik heb geen idee of dat wel kan. Als ie niet aan komt, alvast GEFELICITEERD!! En als je dan over een maandje terug komt gaan we feestje vieren :)
    liefs

  • 10 Februari 2011 - 21:48

    Henk En Miep:

    Leuk weer iets te horen van jou.
    Wij wensen je morgen een fijne verjaardag, voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
    Groetjes van ons

  • 11 Februari 2011 - 09:29

    Bianca, Eric En Kids:

    Hey lieve Marieke,

    ik zette vanmorgen de kalender op de 11e en dacht direct aan jouw verjaardag, goed he;) Je hebt het weer prima naar je zin daar, heerlijk meid!!!!

    Wij wensen jou een fijne verjaardag, al zal je weinig tijd hebben om er bij stil te staan.

    X van ons allemaal!!!

  • 11 Februari 2011 - 11:13

    Saskia:

    Hey,

    ten eerste Gefeliciteerd.
    wel jammer dat je nu niet hier bent om het te vieren. Maar ik zal vanavond mijn glas even heffen! :D

    Leuk om te horen dat je je zo vermaakt. New Orleans klinkt nu heel aantrekkelijk. Heb je nog restanten van overstroomd gebied gezien?

    Inmiddels in Ronalds zus gisteren bevallen van een tweede meid. Ik ga zaterdag kijken. Ik ben benieuw hoe ze eruit ziet.

    Verder loop ik nu stage, ik geef les aan een 1ste en 5de klas en dat zijn dan ook echt mijn klasjes. Wel heel veel werk maar wel heel leuk.

    Groetjes en hopelijk tot snel

    Saskia

  • 11 Februari 2011 - 18:28

    Opa En Oma Esveld:

    Wat een prachtig verhaal weer over New-Orleans en wat zal je genoten hebben. En nu op weg naar Casablanca. Heel iets anders, maar ook best de moeite waard, lijkt ons. Alsnog van harte gefeliciteerd en blijf genieten hoor !. Veel liefs van ons. Opa en Oma.

  • 11 Februari 2011 - 18:42

    Niek:

    Dag Marieke,
    Om te beginnen van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je je verjaardag niet in New Orleans kon vieren. Het lijkt me inderdaad de moeite waard daar eens rond te lopen, zeker in dat straatje waar je het overhad. Ik kan me levendig indenken dat je je daar wel vermaakt hebt.
    En nog een goede reis naar Casablanca.

    Groetjes,
    Niek

  • 12 Februari 2011 - 15:55

    Daphne Kok:

    Hey Marieke,

    VAN HARTE GEFELICITEERD!

    Leuk om weer wat van je te horen. Wat een enorme wereldreis maak jij weer. Nu in Amerika en dan straks in Marokko. Fijne tijd nog!

    Groetjes Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Saimaagracht

Mijn eerste reis als derde WTK a/b MV Saimaagracht.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2011

Bijna naar huis

10 Februari 2011

The Jazzcapital

04 Januari 2011

Rauma, Finland

24 December 2010

Fijne Feestdagen!

05 December 2010

Sint Petersburg in de sneeuw
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 181181

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: