Nog 1 week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nog 1 week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nog 1 week!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hallo allemaal!

Ja, jullie lezen het goed. Nog een weekje en dan ga ik weer naar huis.
Hoewel ik het heel erg naar m'n zin heb gehad hier aan boord, ben ik er
ook wel weer aan toe. Heerlijk weer hele nachten kunnen slapen zonder het
risico te lopen uit je bed geslingerd te worden. En geen zeeziekte meer!

Gisteravond (vrijdag) zijn we vertrokken uit Cork, Ierland. We zijn nu
onderweg naar Kokkola, Finland. Eerst maken we nog een tussenstop bij
Skagen om te bunkeren (brandstof tanken). Dat zal de 7e of 8e gebeuren. En
daarna dus naar het noorden. Ik heb begrepen dat er al flink wat ijs ligt
bij Finland. Het kan zijn dat we vast komen te zitten, dan kan het iets
langer duren dan een weekje. Maar in principe is dit schip voor het
ijsvaren gebouwd, dus moet het wel lukken. Als alles goed gaat komen we de
11e (ja, op m'n verjaardag) aan in Kokkola. Een verjaardagsfeestje thuis
zit er dus niet in. Maar gelukkig kan onze kok hele lekkere taarten maken.
Ik hoop dat ik een chocoladetaart krijg.

Ik krijg een Indonesische aflosser en ik had begrepen dat hij al op 9
februari aankomt in Kokkola. Dan is hij dus mooi op tijd. Hoef ik me daar
tenminste geen zorgen over te maken. Nu maar hopen dat mijn vlucht wel
gewoon op Schiphol kan landen met die sneeuw.

Volgens de weerberichten is het nu in Kokkola zo'n 30 graden onder nul.
Dat is voor mij toch wel een record. Het koudste dat ik tot nu toe heb
meegemaakt was min 20, in Sint Petersburg. Ik heb van m'n baas wel lekker
warme winterkleding gekregen en ik heb zelf nog thermokleding bij me, dus
ik denk dat het wel goed komt. Ik ben wel nieuwsgierig naar het ijsvaren,
dat schijnt heel anders te gaan dan gewoon varen. Het is de kunst om
tussen al dat ijs een vaargeul te vinden. Overdag gaat dat misschien nog
wel, maar 's nachts wordt denk ik wel lastig. Ik ben benieuwd.

Goed, ik ga maar weer stoppen. Tot gauw!

Liefs,

Marieke

  • 04 Februari 2012 - 15:20

    Gezellig!:

    Hoi Marieke,
    Gezellig datg je weer naar huis komt. We kijken er naar uit!

    En ik zou in ieder geval wat hints achterlaten over die chocoladetaart van je.... Vriendjes zijn met een kok is altíjd goed :-).

    Liefs van mij,
    Jolanda

  • 04 Februari 2012 - 16:24

    Angela:

    Heey Marieke!
    Leuk om weer een verslag van je te lezen!
    Fijn dat je over een weekje weer lekker naar huis kan! Weer even bij komen!
    We maken dan gauw weer een afspraak.
    Groetjes em succes met alles en vooral met die kou!!

    xxxx

  • 05 Februari 2012 - 10:59

    Daphne Kok:

    Hey Marieke,

    Gezellig dat je weer thuis komt! Ik hoop dat de kou meevalt en dat je lekker snel naar huis kan. Succes nog even en tot gauw!

    Alvast een hele fijne verjaardag aan boord en geniet van de (chocolade)taart!

    Groetjes Daphne

  • 05 Februari 2012 - 12:56

    Bianca En Co:

    Hey nichtje, wat lekker dat je weer naar huis komt! Maar je moet nog wel even wat kou trotseren, ik dacht dat wij het hier al koud hadden. Een goede laatste werkweek nog en tot snel dan maar he! En geniet van je taart hoor, hopen dat he zal smaken. Xxx van ons allemaal!

  • 06 Februari 2012 - 15:45

    Claudia En De Rest:

    Hi nichtje,

    Fijn om te horen dat je weer bijna thuis bent. Misschien zie ik je zondag wel en anders uiteraard tot snel. Spreken we eens een keertje af met jou erbij!!! Zondag ga ik gezellie bij je paps en mams en de rest op visite met Dootje.

    Nou s6 de laatste paar daagjes en eetse met je taartje

  • 08 Februari 2012 - 22:33

    Ingrid:

    succes met de tocht en de kou.
    misschien krijg je wel een ijstaart....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Delfborg

Mijn tweede reis a/b MV Delfborg als tweede stuurman.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2012

Weer thuis!

11 Februari 2012

Nog één dagje...

04 Februari 2012

Nog 1 week!

20 Januari 2012

Nog een paar weekjes...

01 Januari 2012

Gelukkig nieuwjaar!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 181199

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: