Nog een paar weekjes... - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nog een paar weekjes... - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nog een paar weekjes...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Januari 2012 | België, Antwerpen


Hallo allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het prima. Het is volgens mij alweer
een paar weken terug dat ik wat geplaatst heb, dus het werd wel weer eens
tijd. Op dit moment varen we op de Westerschelde, op weg naar Antwerpen.
Hier gaan we kunstmest laden voor Santander (Spanje). Het is nu half 9 ’s
avonds (donderdag) en over een halfuurtje zijn we bij de sluis. Daarna nog
een stukje naar de kade en dan kan het werk beginnen. We gaan twee soorten
kunstmest laden, dus moeten we het ruim in tweeën delen. Dit doen we door
middel van een graanschot. Maar deze moet nog wel “even” op z’n plek gezet
worden. Daar zijn we nog wel een paar uurtjes mee bezig vanavond. Gelukkig
gaan ze morgen “pas” om 8 uur beginnen met laden.

Als ik het me goed herinner was mijn vorige berichtje op 1 januari. Is
iedereen alweer een beetje bijgekomen van de feestdagen? Sinds mijn vorige
berichtje zijn we dus in Santander en Pasajes geweest. In Santander ben ik
met de eerste stuurman nog even de wal op geweest. Alleen naar een
winkelcentrum, niet heel erg bijzonder maar wel fijn om even van het schip
af te zijn. Na Pasajes hebben we het anker laten vallen bij Scheveningen.
Daar kwam een monteur aan boord voor een reparatie in de machinekamer. Ook
zijn er een nieuwe eerste stuurman (Russisch) en een nieuwe bootsman
(Indonesisch) aan boord gekomen. Na Scheveningen hebben we geladen in
Duinkerken. Daar kwamen we op zondag aan en toen zijn m’n ouders nog even
aan boord geweest. De gekken: 8 uur rijden om mij een paar uurtjes te
kunnen zien! Maar wel heel lief natuurlijk. De lading uit Duinkerken
hebben we gelost in Rouen (op de Seine) en nu zijn we dus onderweg naar
Antwerpen.

Op 7 februari zit ik alweer drie maanden aan boord en is mijn term dus in
principe voorbij. Of ik dan ook naar huis toe kan weet ik natuurlijk niet,
maar het zal wel rond die datum worden. Nog een paar weekjes dus. Aan de
ene kant heb ik het hier prima naar m’n zin, maar aan de andere kant vind
ik het ook wel weer fijn om naar huis te gaan. We hebben afgelopen week
vrij veel havens gehad in een korte tijd en dan werk ik toch wat meer uren
dan op zee. Ik ben dus wel een beetje moe. Maar goed, er wordt aan boord
ook vaak geroepen: slapen? Dat doe je thuis maar! Bel me dus maar niet de
eerste dag dat ik weer thuis ben, ik lig zeer waarschijnlijk te slapen.

Zo, we zijn over een paar minuutjes bij de sluis, dus ik ga maar stoppen.
Ik kijk uit naar jullie reacties!

Liefs,

Marieke

  • 20 Januari 2012 - 20:46

    Bianca, Eric En Kids:

    Hmm, ja dat is hard werken nu dus.... maar goed, je blijft wel lekker bezig en hoeft je niet te vervelen (al deed je dat toch niet veel volgens mij)

    Leuk dat je je ouders weer even gezien hebben, logisch toch dat ze er 8uur voor over hebben, anders zien ze je nog een aantal weken niet!!!

    En ik wilde eigenlijk de eerste dag van je thuiskomst direct met je afspreken hoor... ;) heb je zo lang niet gezien, hahahah... nee hoor, eerst even lekker bijkomen!

    Oh, Eric vraagt of je geen nieuwere profielfoto hebt van jezelf, omdat je een beetje witjes ziet ;)

    Tot snel hoor!!! -XXX-

  • 22 Januari 2012 - 09:28

    Marrie:

    Tot snel mariek!
    liefs

  • 23 Januari 2012 - 12:17

    Hans,Claudia,de Kids:

    Je bent nog in de buurt geweest, jammer dat we dat niet wisten. Hadden we met Thomas het grote schip kunnen bekijken waar je opvaart. Altijd leuk om te zien waar mijn nichtje der werk op doet.

    Je bent weer lekker druk, tijd voor verveling heb je nooit volgens mij!!

    De dag van terugkomen laten we je lekker slapen maar wel leuk om eens wat af te spreken.

    Vaar rustig verder en tot gauw,
    Grtjes van ons XX

  • 25 Januari 2012 - 20:15

    Mark Admiraal:

    Wat een toeval, ging jij afgelopen maandag rond middernacht weg uit Vlissingen? Ik zat op de Andesborg die toen net binnen kwam!
    goede term nog! mark

  • 30 Januari 2012 - 12:59

    Saskia:

    Hey Marieke,

    het einde is dus in zicht,
    voor mij trouwens ook,
    ik ben namelijk geslaagd!
    ik ga nu een lekker lange vakantie te gemoed.

    tot snel!

    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Delfborg

Mijn tweede reis a/b MV Delfborg als tweede stuurman.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2012

Weer thuis!

11 Februari 2012

Nog één dagje...

04 Februari 2012

Nog 1 week!

20 Januari 2012

Nog een paar weekjes...

01 Januari 2012

Gelukkig nieuwjaar!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: