Nieuwe reis - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nieuwe reis - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nieuwe reis

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Juni 2012 | Verenigde Staten, Houston

Hallo allemaal!

Ja, ze leeft nog! Sorry dat jullie zo lang moesten wachten op m'n volgende berichtje, maar eigenlijk viel er ook weinig te melden. Maar daar is nu verandering in gekomen.

Ten tijde van mijn vorige berichtje voeren we ter hoogte van de Azoren op weg naar Houston. Ik schreef dat we de 25e aan zouden komen en dat ze in het weekend waarschijnlijk niet zouden werken. Nou, dat deden ze dus wel. Ze hebben het hele weekend gelost, zelfs op de feestdag. Gelukkig had ik nog wel even tijd om de wal op te gaan. Zaterdagavond ben ik met de eerste stuurman en de HWTK de wal op geweest. De taxichauffeur heeft ons naar de paar winkels gebracht. Ze noemen het een winkelcentrum, maar de winkels liggen toch nog een aardig eindje uit elkaar. Het is hier dan ook normaal om met de auto van de ene naar de andere winkel te gaan. Lopen is er niet bij en vaak ook niet mogelijk doordat er geen voetpaden zijn. De enige die we hadden gevonden was helemaal overgroeid. Zelfs de geldautomaten zijn "drive-through". Je hoeft dus niet je auto uit om geld uit de muur te halen. Best handig, maar niet als je alles met de taxi moet doen. Dan maar met gevaar voor eigen leven de weg oversteken. En we hebben het overleefd. We zijn eerst naar een elektronicazaak geweest waar ik een nieuwe externe harde schijf heb gekocht. Weer een terabyte extra voor films en series. Daarna hebben we wat gegeten in een cafeetje en als laatste nog even naar de Walmart. Dit is een super-supermarkt waar je werkelijk alles kunt krijgen, van een pak melk tot autobanden, van simpele sokken tot een leren bankstel. En het mooie is nog dat ze 24 uur per dag open zijn. We waren daar om 11 uur 's avonds en het was nog steeds druk. Rare vogels, die Amerikanen.

Na het lossen zijn we maandag (28e) voor anker gegaan. En daar liggen we nu (7e) nog steeds. Als ik zo om me heen kijk zijn we niet de enige. Kennelijk gaat het niet zo goed in de wereld van scheepslading. Dat is best zuur want het drinkwater en de gasolie (voor de generatoren) begint nu zo langzamerhand op te raken. Gelukkig is het prachtig weer en een heerlijk rustig zeetje.

Maar er is sinds vanmiddag een lichtpuntje. We hebben nieuwe lading. We gaan morgenmiddag naar binnen (Houston) en daar gaan we laden. Daarna naar Pascagoula (ook VS) om treinwagons te laden en vervolgens naar Colombia, Suriname en nog een paar andere havens. Wel leuk, want ik ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest. Kan ik weer een continent van m'n lijstje schrappen. Dan alleen nog Australië, en eventueel Antarctica, en dan heb ik ze allemaal gehad. Maar eerst maar even kijken hoe dit gaat. Ik zal het jullie wel laten weten.

Tot de volgende keer.

Liefs,

Marieke

  • 08 Juni 2012 - 07:27

    Jolanda Kromhout:

    Hey Marieke,

    Leuk weer wat van je te horen. Je ziet zo nog es wat, leuke baan heb jij, maar ik hoor dat het tussendoor toch wel érg rustig is, ook niet alles. Colombia en Suriname klinkt goed! Blijf genieten, we vergeten je niet!

    Groetjes uit Nederland (hier mis je niks :-) ).

  • 08 Juni 2012 - 10:32

    Marrie:

    Hey marieke!! Gelukkig, je leeft nog :P Bijna op ieder continent geweest.. dat klinkt goed! Enjoy :) Krijg je trouwens nog wat mee van het EK?
    liefs

  • 08 Juni 2012 - 14:31

    Ab:

    He he gelukkig bericht goede reis!!

  • 08 Juni 2012 - 16:46

    Marleen Ten Broeke:

    Goed om weer wat van je te horen!
    Je lijstje met nog te bezoeken continenten is wel lekker kort zeg.


  • 08 Juni 2012 - 16:56

    Saskia:

    Nou is dat even toevallig,

    ik zat net te denken, he Marieke heeft al een tijdje niet gestuurd, en dan kijk je naar je emails... Fijn dat je lekker weer hebt, hier is het een tijdje mooi geweest, maar daarna wordt het een heel stuk minder. erg jammer want de tijd doden door in de zon te liggen is er dus niet meer bij. Dus dan maar iets anders verzinnen.
    Het gaat dus wat minder in de laadwereld, heb je dan nog wel werk genoeg? Alleen in een haven liggen gaat na een tijd denk ik ook vervelen, of niet?
    In onderwijs wereld gaat het wel wat beter, en zeker voor mij, ik heb namelijk een baan! Per september begin ik als docent op onze oude school! Ik zag het even niet zitten na heel veel sollicitatiebrieven had ik maar geen succes, maar nu is het wel gelukt. Ik moet nog wel een arbeidsvoorwaardegesprek hebben dus meer dan dit kan ik nog niet vertellen. Bij het volgende bericht weet ik waarschijnlijk meer.

    Tot horens

    Saskia

  • 09 Juni 2012 - 10:08

    Daphne Kok:

    Hey Marieke,

    Leuk om weer van je te horen! Wat een wereldreis maak jij toch iedere keer, leuk!
    Hier gaat alles zijn gangetje, op het moment dus wat minder mooi weer.
    Op school ook alles goed. Ik ben nu verslagen aan het schrijven, die krijgen de kinderen volgende week vrijdag mee.

    Werkse!

    Groetjes Daphne

  • 10 Juni 2012 - 14:28

    Bianca En Co:

    jaaaa, we horen weer iets van jou;-) ik was afgelopen week bij je moeder en zusje en toen hadden we het nog over je, rustige tijden hoorde ik toen al. Maar je mag weer aan de bak lees ik, fijn hoor. Ik denk dat het prettiger is om lekker bezig te zijn dan steeds maar te moeten wachten tot je iets kan doen. Hier gaat alles goed, afgelopen week heb ik samen met sem en naomi in zoetermeer de avond4daagse gelopen. Mijn pa liep ook mee, en zelfs eric kon nog een avondje meelopen, het was erg gezellig:-) verder eigenlijk niets schokkends van hier;-) werk ze de komende tijd en tot snel maar weer he, xxx van ons allemaal

  • 11 Juni 2012 - 16:43

    Linda:

    Heee!
    Wat een belevenissen weer :) Je bent hard aan het werk, goed om te horen. En nu ook mooie havens in het zicht, leuk leuk leuk:D Doe alle surinamers maar de groeten van me ;) Mocht je trouwens aan land gaan in Paramaribo, zorg dat je dan daar wat gaat eten; je zult gegarandeerd genieten:P.
    Met mij gaat het nog steeds niet echt geweldig. Ik heb mijn reis voor de zomer afgezegd en probeer zoveel mogelijk te studeren, zodat ik wel gewoon mn jaar haal. Verder probeer ik veel uit te rusten, maar dat is nog niet heel gemakkelijk ;) Het heeft tijd nodig...

    Nou meis, heel veel werkplezier nog en zie uit naar je volgende verhaal:)

    Liefs,
    Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 181219

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: