Eerste week alweer voorbij - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Eerste week alweer voorbij - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Eerste week alweer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Oktober 2013 | Litouwen, Klaipėda

Hallo allemaal!

Zo, hier weer het eerste berichtje vanaf de Delfborg. Zoals jullie zien
zit ik op dit moment alweer in Litouwen, maar ik zal even bij het begin
beginnen.

Afgelopen zaterdag (12e) ben ik in Scheveningen, samen met twee anderen,
aan boord van de Maartje gestapt. Zij heeft ons naar het schip gebracht
dat voor de kust lag te drijven. De Maartje brengt wel vaker
bemanningsleden naar schepen, maar ook proviand, reserveonderdelen en
monteurs. De Delfborg is te groot om Scheveningen binnen te varen, vandaar
dat het zo moest. En dat ging prima. Na iets minder dan een uurtje stonden
we al aan boord. Omdat de Maartje de afgeloste bemanning ook weer mee zou
nemen, moesten we heel snel de overdracht doen. Gelukkig is de Delfborg
hetzelfde als de Maasborg (waar ik vorige reis op zat) dus het meeste was
mij al bekend. Nadat de Maartje weer weg was, zijn we verder gevaren naar
Bremerhaven. Daar hebben we zout gelost om vervolgens via het
Kieler-Kanaal naar Klaipeda, Litouwen te varen. Hier hebben we kunstmest
geladen voor Heroya, Noorwegen. Daar ben ik nog nooit geweest, dus ik ben
benieuwd. Als het goed is komen we aanstaande dinsdag daar aan, maar door
werkzaamheden in de haven kunnen we pas donderdag naar binnen. We zullen
dus nog even twee dagen voor anker blijven liggen.

Ook dit keer zitten we met verschillende nationaliteiten aan boord. De
kapitein, tweede stuurman en tweede machinist (ik dus) zijn Nederlands. De
HWTK was de eerste week een Rus, maar die is nu afgelost door een Litouwer
(zeg je dat zo?). De rest is Indonesiërs. En het gaat allemaal prima
samen.

Doordat ik zo lang thuis gezeten heb, drie in plaats van twee maanden,
wordt dit een korte reis. Als het goed is ben ik namelijk in december
thuis, dus vaar ik dit keer maar twee maanden. Eerlijk gezegd heb ik nu al
zin in kerst. Ik mag dit jaar namelijk voor het eerst mijn eigen kerstboom
opzetten. Maar dat duurt nog wel even, eerst veilig in Heroya aan komen...

Goed, dit was het weer voor deze keer. Iedereen nog een fijne zondag en
tot volgende keer!

Liefs,

Marieke


  • 20 Oktober 2013 - 15:43

    Henk En Miep:

    Hoi Marieke.
    Leuk weer van je te horen.
    We blijven je volgen hoor.
    Idd is dit een korte reis.
    Leuk om kerst in je eigen huisje te kunnen vieren.
    We wensen je een goede vaart.xxx

  • 20 Oktober 2013 - 17:25

    Eppie Wilken :

    Veel liefs, xxx

  • 20 Oktober 2013 - 19:37

    Bianca, Eric & Kids:

    Hoi Marieke,
    Wat gaat het snel, al weer een week op zee.... tijdens je vorige vaart volgde we je trouw via die ene site (hoe heet ie ook alweer;)) maar nu hebben we er echt geen tijd voor. De woonkamer lijkt wel een bouwval en de tuin een bouwput;) maar het gaat allemaal voorspoedig!!! We maken veel foto's dus je kan straks gewoon meekijken hoe het allemaal ging. Tegen de tijd dat jij thuis komt hopen wij al heel ver te zijn, ''klaar'' durf ik nog niet te zeggen;)
    Heel veel liefs van ons allen..... xxx

  • 21 Oktober 2013 - 11:35

    Saskia:

    Hoi Marieke,

    fijn dat de overdracht goed is verlopen.
    weet je al wat meer bestemmingen die je dit keer gaat bezoeken?
    voor mijn gevoel is kerst nog heel ver weg, maaja voor je het weet ben je alweer thuis

    groetjes

  • 21 Oktober 2013 - 21:52

    Marrie:

    Voor we het weten is het alweer kerst!
    kus

  • 23 Oktober 2013 - 09:14

    Linda:

    Weer een Europa-tour dus? Zag pas een filmpje van (Aziatische) bemanning die 's avonds karaoke gingen doen op een schip.. Doen ze dat bij jullie ook? ;) Veel succces met werken!! xx

  • 25 Oktober 2013 - 19:54

    Daphne Kok:

    Hey Marieke,

    En al in Noorwegen aangekomen? Lijkt mij erg mooi daar.
    Erg fijn dat je met Kerst een keertje thuis bent. Ik ben benieuwd naar je kerstboom.

    Groetjes Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Klaipėda

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 181189

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: