Het aller-, aller-, allerlaatste berichtje... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Het aller-, aller-, allerlaatste berichtje... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Het aller-, aller-, allerlaatste berichtje...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Zo, dan is het in ene oktober 2014 en zit ik midden in de nacht op de Vrije Universiteit Amsterdam dit berichtje te schrijven.

Er is een hoop gebeurd de afgelopen tijd. Door omstandigheden thuis leek het mij beter om mijn reis aan boord van de Maasborg na drie weken af te breken. Niet veel later heb ik besloten om helemaal te stoppen met varen en een andere baan te gaan zoeken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb met veel plezier gevaren, maar voornamelijk mijn sociale leven ging er op achteruit. Ik wilde toch wel elke dag thuis zijn. Dus vandaar.

Sinds half juni werk ik als operationeel technicus bij het energiecentrum van de VU/VUmc. Hier zorg ik er samen met mijn collega's voor dat de universiteit en het ziekenhuis voorzien zijn van elektriciteit, warmte, koude, demiwater en perslucht. Dit werk is in ploegendienst, vandaar het rare tijdstip. Ik werk hier nu vier maanden, maar dat lijkt al veel langer. Ik heb het hier dus prima naar m'n zin. Of ik het varen mis? Hmm, heel af en toe misschien, maar het is wel erg fijn om elke dag thuis te zijn.

Met het stoppen van mijn scheepvaartavontuur is ook een einde gekomen aan deze blog. Ik ben in 2008 begonnen met deze blog, dus na meer dan zes jaar zit het er op. En tja, wat zeg je dan? Ik heb mijn berichten met heel veel plezier geschreven en jullie reacties met misschien wel nog meer plezier gelezen. Het is heel fijn om ook wat verhalen van "de wal" te lezen als je drie, vier en soms wel vijf maanden aan boord zit. Iedereen heel erg bedankt voor het plaatsen van reacties, ik ga ze toch wel missen...

Heel veel liefs en tot ziens, mails, bels, whatsapps of wat je dan ook maar kan bedenken!

Marieke