Het aller-, aller-, allerlaatste berichtje... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Het aller-, aller-, allerlaatste berichtje... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Het aller-, aller-, allerlaatste berichtje...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Zo, dan is het in ene oktober 2014 en zit ik midden in de nacht op de Vrije Universiteit Amsterdam dit berichtje te schrijven.

Er is een hoop gebeurd de afgelopen tijd. Door omstandigheden thuis leek het mij beter om mijn reis aan boord van de Maasborg na drie weken af te breken. Niet veel later heb ik besloten om helemaal te stoppen met varen en een andere baan te gaan zoeken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb met veel plezier gevaren, maar voornamelijk mijn sociale leven ging er op achteruit. Ik wilde toch wel elke dag thuis zijn. Dus vandaar.

Sinds half juni werk ik als operationeel technicus bij het energiecentrum van de VU/VUmc. Hier zorg ik er samen met mijn collega's voor dat de universiteit en het ziekenhuis voorzien zijn van elektriciteit, warmte, koude, demiwater en perslucht. Dit werk is in ploegendienst, vandaar het rare tijdstip. Ik werk hier nu vier maanden, maar dat lijkt al veel langer. Ik heb het hier dus prima naar m'n zin. Of ik het varen mis? Hmm, heel af en toe misschien, maar het is wel erg fijn om elke dag thuis te zijn.

Met het stoppen van mijn scheepvaartavontuur is ook een einde gekomen aan deze blog. Ik ben in 2008 begonnen met deze blog, dus na meer dan zes jaar zit het er op. En tja, wat zeg je dan? Ik heb mijn berichten met heel veel plezier geschreven en jullie reacties met misschien wel nog meer plezier gelezen. Het is heel fijn om ook wat verhalen van "de wal" te lezen als je drie, vier en soms wel vijf maanden aan boord zit. Iedereen heel erg bedankt voor het plaatsen van reacties, ik ga ze toch wel missen...

Heel veel liefs en tot ziens, mails, bels, whatsapps of wat je dan ook maar kan bedenken!

Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 5733
Totaal aantal bezoekers 181161

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: