Eindelijk onderweg - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Eindelijk onderweg - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Eindelijk onderweg

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Mei 2012 | Nederland, Vlissingen

Hallo allemaal!

Sinds gisteravond zijn we onderweg naar Spanje, dus ik heb nu mooi even de tijd om een berichtje te schrijven. Ik ben dus de 27e met de trein naar Middelburg vertrokken. Daar stond al een taxi om me te wachten en die heeft me naar het schip gebracht. Ze lag toen nog in het droogdok, dus het was wel even flink sjouwen met de koffers. Maar gelukkig word ik daar ook steeds handiger in. Ik heb vervolgens eerst even kennis gemaakt met de rest van de bemanning. We zitten hier met twaalf mensen aan boord: een Nederlandse kapitein, een Oekraïense eerste en tweede stuurman, een Roemeense HWTK (hoofdwerktuigkundige) en de rest van de bemanning is Indonesisch. Zelf ben ik dus tweede WTK (werktuigkundige), ook wel tweede machinist genoemd.

Het schip is pas 2,5 jaar oud en ziet er prima uit. Ik heb een mooie ... oh alarm.

Het is inmiddels een halfuurtje later. Het in nu zaterdagmiddag en dan is er niemand in de machinekamer. Maar als er iets mis gaat moeten we dat natuurlijk wel merken. Daarom hebben we een alarminstallatie dat we ook aan onze hut kunnen koppelen. Dit gebruiken we ook voor 's nachts. We hebben dan met z'n drieën om de beurt een dag de wacht en vandaag ben ik aan de beurt. Gelukkig was het geen ernstig alarm. Goed, waar was ik? Oja...

Ik heb een mooie hut hier aan boord (zie foto). Het bed is alleen wel vrij hoog en dat is met mijn korte lijf soms wel een probleempje. Maar ook daar word ik wel steeds handiger in. Verder heb ik een groot bureau, een hoekbank, meer dan voldoende kastruimte, satelliettelevisie, een stereotoren en een eigen badkamer. En we hebben gratis internet in Europa, ook op zee.

Als tweede WTK werk ik van 8 uur 's ochtends tot ongeveer 5 uur 's middags. Ik heb dus geen nachtwachten meer, tenzij het alarm gaat natuurlijk. Afgelopen week zijn daar in het dok wel een paar uurtjes bijgekomen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Het schip ging het dok in voor een paar garanties. Net als bij bijvoorbeeld een nieuwe televisie zit er ook op een nieuw schip garantie. Omdat dit schip nog niet zo oud is konden er nog een aantal dingen binnen de garantie gerepareerd worden. Dit scheelt de baas natuurlijk weer euro's. Ze hebben helaas niet alles op kunnen lossen, maar wel een hoop.

Ook hebben we gisteren nog wat brandstof en smeerolie gebunkerd (getankt). De eerste kwam precies onder lunchtijd en de tweede vlak voor het avondeten. Lekkere timing weer.

Hebben jullie nog wat leuks gedaan met Koninginnedag? Ik ben met de eerste en tweede stuurman, de derde WTK en de stagiair met de trein naar Rotterdam geweest (zie foto's). Die jongens hadden nog nooit een Koninginnedag meegemaakt, dus dat was wel even een schok voor ze, hahaha. Maar we hebben het prima naar onze zin gehad, rond een uur of elf 's avonds waren we weer aan boord.

Zoals ik al zei zijn we nu onderweg naar Spanje, ik ben naam van de haven even vergeten. Daar gaan we windmolens laden. Saskia, die liggen op de foto op het dek van het schip. Dat zijn de wieken. De windmolens gaan we naar Houston brengen. Dat is ongeveer 12 dagen varen. Ik zag gisteren op het nieuws dat het daar nu zo'n 30 graden is, dus het zal wel lekker warm worden in de machinekamer.

Dit was het weer voor nu. Hopelijk tot de volgende keer!

Liefs,

Marieke

  • 05 Mei 2012 - 16:07

    Ab:

    Marieke mooi verhaal, Goede reis Ab

  • 05 Mei 2012 - 17:37

    Saskia:

    Hey!

    aha windmolens. Ja daar moet je ook maar net op komen natuurlijk. O lekker naar Spanje en daarna naar ongeveer 30 graden. We zijn heel jaloers op je want hier wordt het voor de vijfde keer winter dit jaar. 10 graden dit weekend en dat terwijl het mei is. Gelukkig was Koninginnedag wel lekker warm, maar dat weet je zelf natuurlijk ook. Ik ben met Dap naar de vrijmarkt hier in het dorp geweest en daarna lekker in de achtertuin zitten verbranden. 'S avonds zijn we nog naar een vuurwerk show gegaan. Verder was het voor Dap natuurlijk mei vakantie dus zijn we ook nog even een dagje naar de sauna gegaan. Altijd lekker. Ik ga dinsdag naar sealife met moeders, dus dat wordt ook gezellig. Mijn bezigheden tot dusver. Veel plezier op je werk :D en tot horens.

    Groetjes

    Saskia

  • 05 Mei 2012 - 18:26

    Daphne Kok:

    Hey Marieke,

    Wat leuk dat je Koninginnedag hebt kunnen vieren!
    Sas is mij net voor geweest met mijn bezigheden van deze week. Ik heb nu dus vakantie en moet maandag weer aan het werk. Maar na drie weekjes is het alweer een weekje Pinkstervakantie. Ik ben druk op huizenjacht. Ik heb een appartement in Floriande bekeken, die ik erg mooi vindt. Misschien wordt dat wat. Ik hou je op de hoogte.

    Fijne reis!

  • 06 Mei 2012 - 18:10

    Henk En Miep:

    hoi Marieke, leuk dat je al wat foto's hebt geplaatst.Je hebt inderdaad een mooie hut.Denk dat je daar je vrije tijd wel goed kunt doorbrengen.
    Wij zij inmiddels weer terug van een weekje camping.maar zo warm als jij het in amerika krijgt hebben wij het niet gehad.soms moesten we zelfs de kachel aan doen, nou dan weet je het wel.hoop dat je een goede reis hebt en we horen wel weer van je.
    Groetjes en een knuffel van ons.
    Henk en Miep

  • 06 Mei 2012 - 19:05

    Bianca, Eric En Kids:

    Eindelijk op pad;) je hebt nog even moeten wachten, was je dan nog wat meer vrij of viel dat wel mee?

    Wij hebben met koninginnedag niet veel bijzonders gedaan. De ochtend lekker thuis, naar een optocht van kinderen gekeken en lekker in de tuin gezeten. 's middags hebben we een rondje katwijk gefietst en dat was met het zonnetje wel lekker, maar de wind maakte een grotere ronde fietsen helaas wat lastig.
    Jij bent dus onderweg naar Spanje, lekker hoor, Zoals Saskia je al schreef wordt het hier weer slecht weer, bah.... Het wordt echt tijd voor beter weer, maar ja daar hebben we niets over te zeggen.
    Oh ja, Naomi haar parijtje is geweest, wat een gezelligheid is dat geweest, het was beregezellig. Als je weer thuis bent moet je de foto's maar een keer bekijken.
    Liefs van ons allemaal, xxx

  • 07 Mei 2012 - 09:37

    Linda:

    Heeee! Bedankt voor je smsje:) Wat weer een leuk verhaal en fijn dat je ook nog Qday hier hebt kunnen vieren:) Ik hoop dat het werk in de machinekamer je een beetje bevalt. Mijn qday was dus niet zo heel niet zo heel spectaculair (of juist wel, het is maar hoe je het ziet;)) en verder ben ik aan het uitrusten en studeren. Ik hoop dat je een goede vaart hebt naar de Spanje en de US en stuur maar alvast een beetje van dat lekkere weer deze kant op:P
    Liefsss!

  • 11 Mei 2012 - 10:40

    Judith:

    Hey Marieke!

    Was de afgelopen weken even heel druk met mezelf in de weer, maar kon nu eindelijk bijlezen hoe het met je gaat. En hihi, ik moet eerst even kwijt dat ik jou zo ontzettend stoer vind!

    Moet wel een heel bijzondere Koninginnedag zijn geweest, ziet er gezellig uit in ieder geval. Ik had helemaal geen zin in iets Koninginnedagachtigs, dus Alex en ik zijn lekker een dagje naar Antwerpen gegaan: geshopt en in het parkje geweest waar hij mij ten huwelijk heeft gevraagd, was erg leuk!

    Moet verder wel even kwijt dat ik je gezelligheid echt mis!

    Heel veel liefs en zet 'm op!

    Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: