Nog twee weken... - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nog twee weken... - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nog twee weken...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Juni 2008 | Taiwan, Kaohsiung

Hallo allemaal!

Jaja, jullie lezen het goed: over twee weken zit ik in het vliegtuig op weg naar huis. We zijn vanmiddag uit de laatste haven vertrokken en zijn nu onderweg naar Los Angeles. Het is nu wel zeker dat ik daar naar huis toe ga.

Afgelopen paar weken zijn behoorlijk druk geweest. Bij m'n vorige berichtje waren we net op weg naar Salalah, Oman. In Salalah ben ik met de twee andere stagiaires de wal op geweest. We hadden een soort toer geregeld. Een man bracht ons met de auto naar allemaal bijzondere plekken in de buurt. Eerst bracht hij ons naar een stel bomen waarvan het hars wordt gebruikt om wierook van te maken. Het had ook echt de geur van wierook, heel apart. Daarna gingen we naar een grote rots aan de kust die helemaal uitgesleten was door het zeewater. Er zaten ook gaten in de bodem waardoor elke keer als er een golf was daar water doorheen omhoog spoot. Een soort geiser effect. Onderweg hebben we wilde kamelen gezien (of waren het nou dromedarissen?) en zijn we even gestopt. Ze waren heel kalm en we konden ze makkelijk aaien en foto's maken. Alleen jammer dat ze zo stonken. Er waren ook nog een paar kleine kamelen bij. Toen moesten we een heel eind naar boven rijden, daar was een moskee en de tombe van de profeet Mohammed. Er was niet zoveel te zien, het was vooral de plek zelf die bijzonder was. Daar hebben we ook thee gedronken met onze gids. Het was wel een hele mooie, rustige plek. We zijn daarna naar een waterbron geweest. Dat was wel bijzonder. De hele omgeving bestaat uit zand en rotsen, maar daar was het een stuk groener. Uiteindelijk heeft onze gids ons naar de stad gebracht waar we een beetje hebben gewinkeld en gegeten. Daarna kwam hij ons weer ophalen en bracht hij ons terug naar het schip. Prima geregeld allemaal en zeker niet duur.
Een week later waren we in Laem Chabang, Thailand. Daar hebben we wat gegeten en een paar kroegjes bezocht.

Vanmorgen heb ik nog aan dek gestaan met de MO4. Dat betekent dat we moeten controleren hoe ver de havenwerkers zijn met laden en lossen en of alle containers goed vast worden gezet. Dat betekent ook elke keer ladder op, ladder af. Lekker goed voor de conditie, maar wel pijnlijk voor handen en voeten. Maar ach, dit was waarschijnlijk de laatste keer :P.

Het is wel leuk al die havens, alleen jammer dat de tijden dan zo onregelmatig zijn. Omdat ik stagiair ben moet ik met aankomst en vertrek altijd wel wat doen. Zo werd ik dus ook afgelopen nacht om 1 uur m'n bed uit gebeld, omdat ik achter moest staan. Dat is dat ik op het achterschip sta, samen met twee Indonesiërs, om de sleepboot en de trossen vast te maken. En dat is nog niet zo simpel als het klinkt. Er gebeuren zoveel dingen tegelijk, het vergt best wel wat oefening om dat onder de knie te krijgen. Maar daarvoor ben ik natuurlijk nog stagiair.

Het is nu vrijdagavond 8 uur en ik ga zo slapen. Er is vandaag een nieuwe MO3 aan boord gekomen en die weet nog niet zo goed hoe alles op de brug werkt. Daarom loop ik vannacht samen met hem van 12 tot 4 wacht op de brug. Daar staat dan wel tegenover dat ik morgenochtend vrij ben. Lekker uitslapen dus. Maar helaas ook weer niet te lang, want er wordt wel verwacht dat ik om 10 uur bij pikheet (koffie) ben. Tja, het leven van een leerling gaat niet over rozen :P.

Wij krijgen hier trouwens ook de uitslagen van de voetbal binnen. Als we in de buurt van land zitten kunnen we af en toe zelfs wat op tv ontvangen. Maar dan is het wel de grijze tegen de iets minder grijze :P. En anders luisteren we het op de Wereldomroep. Wel balen zeg, van Nederland. Wie hopen jullie nu dat er gaat winnen? Spanje of Rusland? Ach, het maakt mij eigenlijk niet zoveel meer uit, Nederland doet toch niet meer mee. Ik hoorde dat het aardig oranje kleurde in Bern, leuk hoor.

Dit is waarschijnlijk mijn laatste berichtje vanaf de Maersk Kalmar. Ik zal nog wel een berichtje schrijven als ik weer thuis ben. Dan ben ik alweer lekker van m'n vakantie aan het genieten. En dan zie ik natuurlijk ook m'n vriend, familie en vrienden weer. Ik kijk er echt naar uit! Oja, ik kom waarschijnlijk op 11 juli thuis.

Maar ik ga nu echt slapen, anders doe ik dat vannacht op de brug en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Laat weer reacties achter, ik lees ze allemaal!

Tot de volgende keer, misschien wel IRL (in real life). Doeg!

xxx Marieke

  • 29 Juni 2008 - 06:33

    Chantal:

    Hoi marieke,

    Jeetje wat is die tijd toch weer snel gegaan, kom je alweer bijna thuis....
    Effe een vraagje: ben je dan klaar met school of moet je dan nog verder theorie leren...
    Tja... wie denk ik dat de finale gaat winnen: ik denk duitsland maar ik hoop Spanje.
    Ik wens je in ieder geval nog veel plezier deze 2 weken, nog even onregelmatige werktijden maar daarna kun je lekker van vakantie genieten toch? Ga je nog op vakantie of blijf je lekker in nederland.

    Groetjes Chantal

  • 29 Juni 2008 - 07:19

    Dinie:

    Nog 2 weken aan boord en geen berichten meer schrijven? Dat doe je ons toch niet aan!!!
    Geniet nog van je laatste dagen en tot de 11e.
    Liefs, Dinie

  • 29 Juni 2008 - 08:24

    Irene:

    Hoi Marieke,
    Ik geloof zeker dat het leven van een matroos niet over rozen gaat :-) . Geniet nog lekker van je laatste stageweken want de tijd gaat mega snel.
    Ik zal je zeker wel weer zien bij Yorick thuis en dan horen we de rest van je verhalen en kuinnen we je foto's zien .

    Groetjes Theo en Irene

  • 29 Juni 2008 - 12:02

    Charlotte:

    Hoi Marieke,
    Wat jammer dat we net op vakantie zijn als je thuiskomt. Wij gaan de 10e drie weken naar Frankrijk. Misschien kan je alvast in de agenda zetten dat we zaterdag 6 sept. weer kring hebben! Tot dan, maar misschien al eerder?!Nog een heerlijke tijd toegewenst, ik zal je berichtjes wel missen. Wat handig was dat, zeg! Liefs Charlotte.

  • 29 Juni 2008 - 14:35

    Oma Van Den Berg:

    Ik heb net je verhaal gelezen. Blijkbaar gaat het goed met je. Houden zo!! Tot spoedig ziens in Nederland,
    veel liefs van oma

  • 29 Juni 2008 - 20:04

    Saskia:

    Zo he, dat tijd vliegt, nou jah vaart in jouw geval :D. Het klinkt raar maar ik heb bijna niet het gevoel dat je zo lang weg bent geweest. Het lijkt net maar een maand of 2. Nou veel plezier je laatste weken he.
    Groetjes

  • 30 Juni 2008 - 13:01

    Ralph:

    Leuk die verhalen van je te lezen ! Geniet er nog even van en tel maar lekker af, nog een dag of 11 en je bent weer in het mooie Nederland.

    Zie je vast wel weer bij Yorick een keertje ;-)

  • 30 Juni 2008 - 18:57

    Daphne Kok:

    Heey Marieke,

    Wat fijn dat je over twee weken thuis komt. Wat heb jij veel beleefd zeg. Ik heb al je berichten met plezier gelezen. Ik ga 5 juli met Lisa (klasgenoot) op vakantie naar Italie. 15 juli kom ik weer thuis, dus dan moeten we snel wat afspreken. Ik heb je wel gemist hoor. Heb je nog veel gehad aan het boek waar we allemaal wat in hebben geschreven?

    Groetjes Daphne

  • 05 Juli 2008 - 17:50

    Oma En Opa Esveld:

    Hallo Mariek,
    Nu eens geen briefje van Oma, maar van Opa.
    Onbegrijpelijk, dat je alweer as. vrijdag thuis komt. Maar ik denk, dat je het toch wel heel leuk vindt. We hebben je verslagen altijd met veel interesse gelezen, en je reis (via internet) gevolgd. Maar niet alleen ik, maar ook Oom Henk, die altijd heel belangstellend wilde weten, waar je je bevond. Ik geloof, dat ik maar moet stoppen, want dit wordt anders veel te lang.
    Groetjes, natuurlijk ook van Oma, een voorspoedige thuisreis, en tot spoedig weerziens.
    Oma en Opa Esveld.



  • 07 Juli 2008 - 11:42

    Claudia:

    Hoi Marieke,

    Jeetje, wat is de tijd snel gegaan. Nu alweer naar huis. Paar maanden terug brachten je ouders je nog weg op schiphol en nu alweer naar huis.
    Je zal het vast niet erg vinden om weer vaste land onder je voeten te hebben.
    Ben je nu helemaal klaar met je opleiding of is dit nog maar het begin.
    Ik heb trouwens ook leuk nieuws ben inmiddels 17 weken zwanger. In december verwachten we ons kuikentje. Je zal het kaartje wel zien bij je ouders als het geboren is.

    Ik stop nu maar anders wordt het wel heel erg lang.

    Groetjes,
    Claudia

  • 07 Juli 2008 - 16:35

    Mark En Annemarie:

    Lieve Marieke,
    duren de laatste dagen lang, of vliegt de tijd nog steeds? Een behouden thuiskomst! Je ziet ons later wel weer, want wij gaan zaterdag op vakantie.
    Groetjes, Mark, Annemarie, Coen en Krijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 181205

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: