Panas!!!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Panas!!!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Panas!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Juni 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Hoe gaat het daar in Nederland (en in elk ander land waar dit bericht gelezen wordt)? Is het bij jullie een beetje lekker weer? Hier schijnt de zon volop. Met als gevolg dat het 's middags wel zo'n 46 (!) graden kan worden. 's Ochtends om 6 uur is het al 30 graden, dus 's nachts koelt het ook niet echt af. Vandaar de titel van dit bericht: "Panas!!!!!". Panas is Indonesisch voor warm.

Afgelopen donderdag zijn we aangekomen in Dubaï. 's Avonds zijn we toen even naar het zeemanshuis geweest, dat is op het haventerrein zelf. Het was wel een mooi zeemanshuis, met zwembad, bar en pooltafels. De volgende ochtend moest ik om 8 uur in de machinekamer beginnen. Maar als het buiten al zo'n 40 graden is, dan is het daar nog veel warmer. Dus ik moest steeds even pauze nemen om wat water te drinken en zouttabletten te nemen. Maar ik heb het overleefd :P.
's Middags mochten we van immigratie pas om 3 uur het haventerrein af. Daarvoor moesten we eerst nog een formuliertje invullen en er werd een irisscan gemaakt. Daarna moesten we ons paspoort en monsterboekje inleveren en konden we het terrein af.
We zijn toen naar Wild Wadi geweest. Dat is een groot waterpretpark vlak bij de kust. Aan het park ligt ook het hotel met de meeste sterren ter wereld. Ik heb geen idee hoeveel sterren en ik weet ook de naam van het hotel niet, maar het was wel een heel mooi gebouw, in de vorm van een zeil. We hebben in ieder geval wel veel lol gehad in het park. We moesten eerst wel een half uur wachten voor we naar binnen konden. Het was er namelijk zo druk dat er pas mensen in mochten als er mensen naar buiten gingen. Maar eenmaal binnen ging het wel redelijk snel. We zijn onder andere in een wildwaterbaan geweest die door het hele park loopt. Je zit dan in zo'n opblaasband en het gaat behoorlijk hard. Onderweg kun je ook verschillende routes kiezen en zo kwamen we ook in een donkere tunnel uit. Was heel erg leuk. Eén van de anderen had een waterproof-camera bij zich, dus hebben we ook leuke foto's kunnen maken.
's Avonds hebben we ook nog even geshopt in de Mall of the Emirates. Dat is echt een ontzettend groot en duur uitziend winkelcentrum. Daar heb ik ook SkiDubai gezien, de overdekte skipiste. Verder was er ook een grote bioscoop, een attractiepark en heel veel winkels. De meeste mannen daar lopen in van die witte jurken en vrouwen lopen in zwarte gewaden met een zwart hoofddoek. Heel zwart-wit dus.
In de taxi konden we duidelijk zien dat er veel geld zit in Dubaï. Er staan veel hoge kantoorgebouwen en er zijn er nog meer in aanbouw. Daarnaast is er vooral zand, heel veel zand. Alleen bij de luxe hotels groeit gras dat voortdurend nat wordt gehouden.
's Avonds moesten we voor 12 uur weer terug zijn, anders was het immigratiekantoor gesloten en konden we ons paspoort niet meer ophalen. Gelukkig waren we ruim op tijd.
Vanmorgen zijn we weer vertrokken uit Dubaï en zijn we op weg naar Salalah. Dat ligt in Oman.

Nou zou ik bijna het belangrijkste nog vergeten. Jullie zijn vast wel benieuwd naar de antwoorden op m'n raadsels. Hier komen ze:
Verpleegster in een helicopter: wentelteefjes
Hangt over het gat anders regent het zo in: ossenstaart
Sparksenvoer: worteltjes met doperwtjes (puntjes en streepjes, net als bij morsecode).
Dus tja, de meesten zaten eigenlijk niet eens in de buurt. Maar ik vind het wel heel leuk dat er zoveel mensen gereageerd hebben. Dank jullie wel!

Dit is het weer voor deze keer. Laat weer een berichtje achter, zou ik zeggen. Ik lees ze allemaal, echt waar. Tot ziens!

Marieke

• 08 Juni 2008 - 19:09

Charlotte:

Hoi Marieke,
    Hier is het ook heerlijk weer! Vandaag als gezin lekker gevaren op de westeinderplassen, niet zo spectaculair zoals bij jou, maar toch was het heerlijk warm. De kids zijn zo enthousiast. Mijn ouders waren aan het zeilen en daarna bij hen thuis lekker de BBQ aan. Krijg je al heimwee? Nog een paar weken. Weet je al een datum? De 21e juni hebben we een BBQ met de 18+ kringen. Ben je dan al terug? Vast niet...
    Veel plezier nog en tot mails!

• 09 Juni 2008 - 11:52

Daphne Kok:

Heey Marieke,

Wat fijn om zo veel verhalen te lezen van mijn vriendinnetje op zee. Wat gaat de tijd snel he. Alweer bijna het tweede jaar om. Mijn stage is ook al afgerond. Ik heb het nu heel erg druk met tentamens. Gelukkig heb ik ook nog een klein beetje tijd voor leuke dingen, want het is hier ook heel lekker weer. Leuk detail: ik zit nu in mijn bikini. Ik krijg wel zin om een duik te nemen in dat wildwaterpark, waarover je schreef. Ik hou het vandaag maar bij zwemles geven.

Tot gauw
    Dikke knuffel van Daphne

• 10 Juni 2008 - 17:28

Oma En Opa Esveld:

Hoi Mariek,

Leuk al die verslagen te lezen. Jullie zitten of zaten in de Golf van Aden. Nog last van piraten gehad?
    En kijken jullie nog op een of andere manier naar de voetbalverslagen ?
    Geniet nog van de resterende weken.
    Veel liefs en tot ziens.
    Oma en Opa Esveld.

• 28 Juni 2008 - 17:24

Gert:

ook al aan het aftellen Marieke - of zit je nog met je neus in je takenboek ?
    hoe dan ook - geniet er van !
    groetjes,

Gert