Coast Guard - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Coast Guard - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Coast Guard

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Heej allemaal,

Ik zit inmiddels alweer op de Stille Oceaan onderweg naar Yokohama. Afgelopen woensdag zijn we dus aangekomen in Los Angeles. We moesten 's ochtends eerst voor anker, omdat de Coast Guard langs zou komen om alles te controleren. Helaas was het roer van hun bootje kapot dus konden we weer anker op en voor de kant gaan liggen. 's Middags is de Coast Guard alsnog aan boord gekomen. Ze waren met een stuk of 10 mensen, compleet in uniform. We moesten met de hele bemanning in de eetzaal van de Indonesiërs gaan zitten en dan werden we één voor één weggeroepen. We hebben daar dus de hele ochtend gezeten. Toen ik werd weggeroepen zaten daar 3 mensen van de Coast Guard aan een tafel. Ik moest m'n paspoort laten zien en vertellen wat ik deed aan boord. Ze moesten ook heel wat kopieën hebben van allerlei papieren en de kapitein vond mij wel geschikt om dat te gaan doen. Ik heb dus de rest van de dag voor secretaresse gespeeld. Tja, een MO'er is van alle markten thuis, zullen we maar zeggen.

Gelukkig was ik de volgende dag vrij en ben ik dus inderdaad met een andere stagiair naar Disneyland geweest. Het lijkt qua indeling en attracties heel erg op het park in Parijs, maar het was nog steeds leuk. Gelukkig hadden we heel mooi weer, niet te warm en niet te koud. En het was ook niet druk in het park, perfect dus. We moesten er met een taxi naartoe, kosten in totaal 160(!) dollar. Gelukkig heeft de kapitein ook een deel betaald. Ik heb wel een heleboel dingen gezien die echt typisch Amerikaans zijn. Zo zag ik van die hele grote campers, bussen eigenlijk, op de weg rijden met een bejaard stel voorin. En als je een bord eten besteld dan is dat echt ontzettend veel. Vrijdag waren er nog drie mensen van de Coast Guard aan boord en die hebben ook meegegeten met ons. Ze stonden verbaasd over wat wij op ons brood doen, pindakaas en hagelslag enzo. Dat was wel grappig.

Nouja, we zijn nu dus weer onderweg naar Yokohama. Daar komen we als het goed is op 14 mei aan. In het vorige berichtje heb ik verteld dat we een dag twee keer hebben gedaan, nu slaan we 9 mei over. Ik heb na donderdag dus meteen weekend!

Na Yokohama gaan we naar een aantal havens in China. Die zitten weer dicht op elkaar, vier havens in vijf dagen, dus dat wordt weer een drukke tijd. Daarna gaan we naar Maleisië, Dubaï, Salalah (ligt daar ook ergens in de buurt), Thailand en dan weer een aantal havens in China. Vanaf daar gaan we weer aan de oversteek beginnen naar Los Angeles waar we, als het goed is, 9 juli aankomen. En daarna doen we het hele rondje weer opnieuw. Maar waarschijnlijk ben ik dan niet meer aan boord. Ik stap af in Los Angeles of Yokohama. Maar daar vertel ik tegen die tijd nog wel meer over.

Dit was het weer voor nu. Dank jullie wel nog voor alle reacties. Blijf ze echt sturen, ik word graag op de hoogte gehouden van het "thuisfront". Tot de volgende keer!

Liefs,
Marieke

  • 05 Mei 2008 - 06:36

    Charlotte:

    Hoi Marieke,
    Bedankt voor je mailtje! Erg leuk, ik ga een paar studies op de post doen, hoor. Afgelopen zaterdag hadden we kring, erg gezellig. Zaterdag de 17e hebben we een volleybeach toernooi, dat zal vast ook wel leuk worden! Goed te lezen dat het goed met je gaat en dat je geniet van je stage. Geweldig dat je zoveel van de wereld ziet! Heel veel plezier nog en tot mails. Liefs van Charlotte.

  • 05 Mei 2008 - 08:59

    Saskia:

    het roer van het bootje kapot..
    en dat is dan nog wel the coast guard. :D
    dus je gaat niet door het panama kanaal?
    moet je trouwens in de weekenden ook werken? Als je weer terug komt ga je dan vliegen of met een ander schip mee?
    haha veel vragen he
    nou ik heb dat een een gaatje kan vinden om ze te beantwoorden. Veel plezier verder.

    -x- groetjes -x-

  • 05 Mei 2008 - 09:43

    Daphne Kok:

    heey Marieke,

    Zo te lezen heb je het naar je zin. In 1 stage heb je bijna al de hele wereld gezien. Echt leuk dat je naar Disney kon.

    Ik heb trouwens mijn wiskunde toets gehaald, ook al voor het derde jaar,had ik dat al verteld?

    Groetjes Daphne

  • 05 Mei 2008 - 15:18

    Dinie:

    Mooi is dat, 9 mei overslaan!! Nou wij kunnen de verjaardag van mijn moeder gelukkig wel vieren!! Fijne tijd verder en succes met je studie opdrachten.
    Liefs, Dinie

  • 06 Mei 2008 - 08:17

    Henk En Miep:

    Op het ogenblik zitten we veel op de camping om te klussen.
    Hebben dus niet veel tijd voor een reactie, maar we lezen je berichten wel trouw.groetjes uit Voorburg van allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: