Het eerste berichtje van de Kalmar - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Het eerste berichtje van de Kalmar - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Het eerste berichtje van de Kalmar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Februari 2008 | Duitsland, Bremerhaven

Hallo allemaal,

Nou, ik heb er lang op moeten wachten, maar eindelijk ben ik er dan. En wat is het hier groot. De motor alleen heeft al drie verdiepingen nodig. Daar omheen staan ook nog heel wat apparaten, een aantal heb ik er al herkend.
Gisteren ben ik om 10 uur hier aan boord gekomen. Nadat ik m'n hut kreeg toegewezen hebben m'n ouders, broertje en ik een rondleiding gehad over het hele schip. Toen m'n ouders weg waren hebben we met z'n allen gelunched (warm eten). 's Middags heb ik samen met Frank (ook een stagiair én een klasgenoot) het hele schip nog eens op m'n gemakje bekeken. 's Avonds hebben we toen weer warm gegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan. We vertrokken namelijk om half 3 's nachts en daar wilde ik graag bij zijn. Om half 2 stond ik dus alweer op de brug waarbij ik het wachtboekje bij moest houden. Hierin staan alle belangrijke gebeurtenissen (loods aan boord, trossen los, etc.) met hun tijdstip vermeld. Om half 5 waren we de haven uit en kon ik weer gaan slapen. Vanmorgen wel weer vroeg opgestaan waarbij ik een paar uurtjes in de machinekamer heb rondgehangen om alvast een beetje te leren waar wat staat. Daarna heb ik nog even op de brug gestaan en was de lunch aan de beurt.
De zondag is hier aan boord een vrije dag. Daarom kon ik net met de andere 2 stagiairs, elektricien en de MO4 even een potje pokeren. Vanaf vanmiddag 4 uur gaan we beginnen met het aanlopen van Bremerhaven en daar moet/wil ik ook weer bij zijn.
Dit was m'n verhaal tot nu toe. Eventuele vragen kunnen gesteld worden in de reacties, die stuurt m'n moeder naar mij door.
Ik laat binnenkort wel weer wat van me horen. Tot dan!

Marieke




  • 11 Februari 2008 - 07:42

    Dinie:

    Een heel "druk" begin: haven uit, haven in;
    met hetzelfde boekje als Yorick? Leuk om te horen.
    Je hebt de afgelopen weken de reacties voor Yorick gelezen en je weet wat we allemaal ook van jou graag horen.Als je dus eens een avondje niet goed raad weet met je tijd.... ga er dan maar eens rustig voor zitten!! Nou, een gezellige dag vandaag. En een goede reis. We horen hoop ik weer gauw van je.
    Dinie

  • 11 Februari 2008 - 07:52

    Mama:

    Hoi jarige job,
    Heeft de kok al iets voor je gebakken?
    Hoe is het eten, het rook in ieder geval lekker in de keuken toen we er zaterdag waren. Sta je als eerste op de brug of kom je in de machinekamer?
    Laat snel weer iets van je horen
    Veel liefs
    mama


  • 11 Februari 2008 - 09:25

    Henk En Miep:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook al is het al gevierd vandaag is echt. Geniet van alles. groet en een kus van ons allemaal

  • 11 Februari 2008 - 10:25

    Oma Van Den Berg:

    Marieke, van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag.Gezellige dag toegewenst, en veel liefs van oma

  • 11 Februari 2008 - 10:54

    CHANTAL:

    Hoi Marieke,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag....
    Leuk om je berichtjes te lezen over hoe het je op het schip vergaat....
    Ik wens je een hele fijne dag en tot horens...

  • 11 Februari 2008 - 12:53

    Vivian:

    (L)elijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel plezier verder vandaag en de rest van de dagen natuurlijk! Ik hoor wel weer van je :D

    Kuss
    Vivian

  • 11 Februari 2008 - 15:02

    Hoi Jarige Marieke,:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.
    Met veel liefs wensen we je een hele fijne en leerzame reis en laat weer eens gauw iets van je horen.
    Groetjes,
    Opa en Oma Esveld.

  • 11 Februari 2008 - 17:37

    Papa:

    Ha, die Marieke, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en doe ze de groeten van mij in Bremen. O ja, Roda-Ajax 2-1 en NEC - Az 5-2. En nog wat ik ben beste wel trotst op mijn grote kleine meid hoor.

    Ik mail wel weer.

    Groetjes.


  • 11 Februari 2008 - 20:05

    Sjoerd!!:

    Heey marieke!

    Als eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag(^)
    Mocht je bij Bremen het schip af?
    En is het eten lekker?!
    Maar verder heel veel plezier en ook heel veel succes.
    En ik w8 op je volgende berichtje

    Groetjes, je kleine grote broer Sjoerd:D

  • 11 Februari 2008 - 20:16

    Charlotte:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    Liefs Charlotte.

  • 11 Februari 2008 - 20:59

    Opa En Oma Wassenaar:

    Hoi Marieke,
    Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je 's avonds vrij om te doen wat je wil of moet je dan ook werken? En hoe ziet je kamer eruit?
    Veel succes verder en geniet er ook maar van.
    Liefs van opa en oma Wassenaar

  • 11 Februari 2008 - 21:12

    Wietske:

    daaaag zusjeee,,,
    ik ben blij dat je het leuk vind daarr..en Gefeliciteerd met je birthdayyy
    ik heb het hier wat minder want nu word er extra goed op me gelet hahaha:P
    nou ja ik wacht op je volgende email
    kusjee je zusjee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 181333

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: