Nog steeds 2 weken te gaan - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nog steeds 2 weken te gaan - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nog steeds 2 weken te gaan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Januari 2008 | Nederland, Hoofddorp

Hallo allemaal!

Nou, het is gebeurd hoor. Ik heb voor 5,5 maand afscheid moeten nemen van Yorick. En ja, dat viel me zwaar. Zeker omdat ik nu 2 weken helemaal niks te doen heb, geen werk, geen school en dus geen Yorick. Maar gelukkig is er ook goed nieuws. Ik mag op stage! Ik moest nog 2 tentamens halen voordat ik op stage kan, navigatie en scheepswerktuigkunde (SWK). Voor m'n navigatie heb ik een voldoende gehaald en voor m'n SWK een 7,4.

Vandaag moest ik naar het Consulaat in Amsterdam om een Amerikaans visum aan te vragen. Na 2 keer op van alles en nog wat te zijn gecontroleerd, mocht ik naar binnen. Na 1,5 uur stond ik weer buiten. Nu moet ik nog gekeurd worden en krijg ik nog een paar prikkies. Daarna is het tijd om m'n koffers te pakken en te vertrekken.

Nouja, dit zijn m'n verhalen tot zover, waarschijnlijk horen jullie over een paar weken nog wel wat van me. Tot dan!

xxx Marieke


  • 25 Januari 2008 - 17:29

    Gert:

    Hoi Marieke, Gefeliciteerd met je mooie studieresultaten!
    Verrassende gesprekken over al dan niet behaalde studiepunten zijn dan niet nodig...
    Het blijkt overigens dat een koffer sneller 23 kg weegt dan menigeen denkt (en de teller bij de KLM uitwijst...)maar je hebt nu alle tijd om uit te zoeken wat je in welke koffer stopt :)
    groetjes,
    Gert

  • 25 Januari 2008 - 17:29

    Dinie:

    Ook ik zit elk moment achter mijn pc om te kijken of er al een berichtje van Yorick is. Hij zal ondertussen wel aan het werk zijn!! Ben nieuwsgierig naar zijn reis en eerste werkervaring.
    Fijn dat jij nu ook klaar bent met je tentamens.Slaap lekker bij, voor je het weet zijn die 2 weken voorbij(!??) en moet je hard aan de slag op je schip.
    Tot gauw!!

  • 25 Januari 2008 - 20:53

    Mama:

    Hey Marieke,

    Geen berichtje van Yorick maar van je moeder. Is dat ook goed?
    Gefeliciteerd met je mooie cijfer voor SWK. En nu maar even verzinnen wat je de komende 2 weken kan gaan doen.
    Kamer opruimen, stofzuigen en nog meer leuke klusjes.
    Maar nu even zonder dollen, heel veel succes met je voorbereiding en voor je het weet is het 9 februari. En dat berichtje van Yorick komt echt wel hoor.

    xxx

  • 26 Januari 2008 - 09:05

    Wilson:

    Wees maar voorbereid op die medische keuring. Ze zetten je helemaal op ze kop, ze controleren echt alles, zelf liesbreuk :S

    Maar succes met je stage ;)
    Groetjes,
    Wilson

  • 28 Januari 2008 - 07:11

    Dinie:

    Nog maar 1 weekend thuis; en dan op pad!! Dat is toch zo! Ik zie je nog wel, he, deze week of zo?
    Liefs, Dinie

  • 28 Januari 2008 - 18:04

    Dag Marieke,:

    Goed te horen dat je ook op vakantie, eh, ik bedoel op stage mag. En wat die koffers van gert betreft, je hoefde toch niet naar het schip te vliegen. Dan kun je net zo goed een aanwagentje vol meenemen. Mochten je ouders geen trekhaak hebben, Gert in ieder geval wel..
    Probeer in ieder geval de komende dagen door te komen (ze hebben hier binnenkort carnavel!) en alvast een goede vaart.

    groetjes, Niek.

  • 04 Februari 2008 - 12:16

    Elzemieke:

    He Marieke,

    Via Yoricks site kwam ik op jouw site terecht. Ik wil ook jouw een hele goede reis wensen en ik zal je site in de gaten houden!!

    XXX Elzemieke

  • 06 Februari 2008 - 13:33

    Henk En Miep:

    alvast heel veel plezier en een goede reis gewenst van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: