FF tussendoor - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu FF tussendoor - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

FF tussendoor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Januari 2009 | Nederland, Hoofddorp

Hallo allemaal!

Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een berichtje op m’n weblog. Ik ben nu alweer een half jaar thuis en dat was in het begin behoorlijk wennen. Maar het gaat nu gelukkig alweer beter.

Op dit moment ben ik bijna klaar met m’n tentamens voor dit blok (elk schooljaar is verdeeld in 4 blokken). Alleen vrijdag heb ik nog een tentamen over de stabiliteit van een schip tijdens het beladen.

Voor komend halfjaar moest ik een specialisatie kiezen, navigatie (brug en lading) of techniek (machinekamer). Ik heb voor techniek gekozen. Dit betekent dat ik geen les meer krijg in navigatie. Voor m’n uiteindelijke diploma en vaarbevoegdheid maakt het niks uit, ik kan alsnog stuurman worden als ik dat wil. Het is meer een keuze naar interesse.

In juli ga ik weer op stage voor ongeveer een halfjaar. Deze stage ga ik ook weer bij Maersk lopen. Wat m’n vaargebied dan wordt weet ik nog niet, maar dat kunnen jullie hier dan waarschijnlijk wel weer lezen.

Vóór m’n stage ga ik eerst nog met m’n zusje en m’n moeder naar Londen, in de krokusvakantie. Dit was nog voor onze examens van de middelbare school.
Ik ben in september ook begonnen met rijlessen. Ik heb nu zo’n 16 lessen gehad en het gaat aardig goed. Ik vind het eigenlijk wel leuk om te rijden.

Tja, verder heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen. Vragen mag natuurlijk altijd, via deze weblog of gewoon aan mij zelf. Het volgende berichtje komt waarschijnlijk pas weer vlak voor m’n stage, dus in het voorjaar.

Tot dan!

Marieke

• 29 Januari 2009 - 06:42

Mama:

Hey Marieke

Nog maar 2 1/2 week en dan op naar Londen. Gaat helemaal goed komen, ik heb er zin in.
    Maar eerst nog je verjaardag, een mijlpaal 21 jaar.

Veel liefs
    mama

• 29 Januari 2009 - 17:57

Opa En Oma:

Hallo Marieke

Wat leuk dat FF tussendoor berichtje. Ben je goed door je tentamens gekomen ?. Vast wel. Veel plezier in Londen met mama en Wietske en tot ziens bij je 21ste verjaardag. Liefs Opa en Oma.

• 11 Februari 2009 - 19:31

Chantal, Freek, Kids:

hoi marieke,

Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag :)
    Een hele fijne dag toegewenst van ons allemaal. Hoe is je laatste tentamen gegaan??? En bij deze ook alvast een fijne vakantie met je mams en zusje.

Groetjes aan iedereen.

Chantal, Freek en de kids