Droogdok - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Droogdok - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Droogdok

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Augustus 2011 | Duitsland, Kiel

Hallo allemaal!

Hier de groetjes vanaf het Kieler Kanaal. Het is nu 11 uur ’s avonds en we
liggen net voor de kant om te gaan bunkeren. Ik heb dus wel even tijd om
een berichtje te typen.

Afgelopen zondag zijn we aangekomen in Delfzijl. Dat was heel leuk, want
m’n ouders waren mee met de loods. Zo konden zij ook eens zien hoe het er
aan toe gaat als het schip vaart. M’n moeder vond het wel een beetje eng
op de loodsladder, maar ik vind het wel stoer dat ze het toch heeft
gedaan. Het was twee uur van de loods tot de kade, dus we hebben even bij
kunnen kletsen.

Op maandag zijn ze begonnen met lossen. De verwachting was dat het 1,5 dag
zou gaan duren, maar ze waren ’s middags al klaar. Omdat we de volgende
dag het dok in gingen hebben we eerst nog aan een andere kade gelegen. De
reden voor de dokking was een lekke schroefaskoker. Deze lekte af en toe
wat olie en dat is natuurlijk niet zo fijn. In het dok waren ze ook zo
klaar, dinsdagavond lagen we alweer aan de kade.

Vervolgens zijn we zout gaan laden voor Oulu, Finland. Ook dit was zo
gepiept, waardoor we donderdagochtend heel vroeg al konden vertrekken. En
nu liggen we dus in het Kieler Kanaal. We verwachten maandag aan te komen
in Oulu. Het lossen gaat ongeveer 1,5 dag duren.

Waar we na Oulu heen gaan weten we nog niet. Het ligt wel in mijn planning
om over een week of drie naar huis te gaan. Of de reder het daar ook mee
eens moet ik nog even afwachten, maar ik verwacht van wel. Ik ben er nu
ook wel aan toe om naar huis toe te gaan. Afgelopen maandag is de
Nederlandse tweede WTK naar huis gegaan en nu zijn we nog met twee
Nederlanders over. We zitten allebei al een tijdje aan boord, dus op een
gegeven moment ben je ook wel uitgepraat. Niet dat er met de anderen niet
te praten valt natuurlijk, maar in het Nederlands gaat het toch altijd wat
makkelijker. Daarnaast ben ik er gewoon ook wel aan toe om naar huis te
gaan en m’n familie, vrienden en natuurlijk Yorick weer te zien. Maar ja,
nog eventjes afwachten.

Liefs,

Marieke

  • 19 Augustus 2011 - 08:19

    Bianca, Eric En Kids:

    Hey nichtje, weer genoeg te doen, maar ook met genoeg rustmomenten als ik het zo lees! Stoer hoor, van je moeder, haha... was vast wel weer even prettig om ze te zien en ze live te spreken;)
    Hopelijk kan je over enkele weekjes eventjes naar huis te gaan, of wordt je dan afgelost en ben je dan voorlopig weer thuis? Weer even iedereen opzoeken en bijkletsen.
    Succes weer daar en wellicht dat we elkaar snel een keertje zien;)

    XXX

  • 19 Augustus 2011 - 12:30

    Marrie:

    Hopelijk duurt het niet langer dan drie weken!!
    liefs

  • 26 Augustus 2011 - 10:10

    Die 2de WTK:

    als je toch niet weet wat je tegen Gerard moet zeggen...doe maar de groeten en schrijf hier een nieuw verslag....!!! HAHHAA!!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Kiel

Delfborg

Mijn eerste reis als tweede stuurman a/b MV Delfborg

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

Naar huis!!

26 Augustus 2011

Oulu

18 Augustus 2011

Droogdok

13 Augustus 2011

Vakantie voorbij

25 Juli 2011

Foto's!!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 181212

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: