Vakantie voorbij - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Vakantie voorbij - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Vakantie voorbij

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Augustus 2011 | Portugal, Figueira da Foz


Hallo allemaal!

Hier de hartelijke groeten vanuit Figueira da Foz. We staan nu op het punt
om te vertrekken, maar ik heb nog even tijd om een berichtje te sturen.

Afgelopen donderdag (de 4e) zijn we hier aangekomen. Omdat er in het
weekend niet gewerkt wordt zouden we eigenlijk eerst voor anker gaan en
dan maandag pas naar binnen. We hadden de spijker er al bijna ingegooid
toen de loods ons opriep over de marifoon. We konden toch wel naar binnen.
De kapitein geloofde het niet zo en heeft dus eerst maar eens een
telefoontje naar de agent gepleegd. Die wist van niks, dus ook hij heeft
nog even rondgebeld. Na nog een aantal telefoontjes over en weer zijn we
toch maar naar binnen gegaan. Volgens de agent zouden ze dan vrijdag
beginnen met laden.

Eenmaal langs de kant werd al snel duidelijk dat we toch te vroeg naar
binnen waren gegaan. Ze gingen pas maandag beginnen met laden. Best
vervelend voor de reder, maar voor ons des te leuker. Figueira da Foz is
namelijk een grote badplaats, met een mooi strand en veel cafeetjes. Heel
erg vervelend, niet dus. Omdat ze pas maandag begonnen met laden hebben we
nog een paar dagen min of meer vakantie kunnen vieren. Ik ben dus ook wel
lekker bruin geworden.

Maar goed, deze vakantie is nu dus weer voorbij. Na drie dagen laden is
het schip vol en gaan we weer op weg. De volgende haven is Delfzijl,
lekker dicht bij huis. Ik hoop dat het daar ook een beetje mooi weer is.
We hopen daar maandag aan te komen.

Liefs,

Marieke

  • 13 Augustus 2011 - 16:53

    Marrie:

    Nou dat klinkt als een lekkere vakantie! je heb vast beter weer dan wij hierzo ;)

  • 13 Augustus 2011 - 17:16

    Bianca, Eric & Kids:

    Ohhhhh, je bent hier heel dichtbij!!!! Leuk nichtje, zie je je ouders en broertje en zusje wellicht nog even? Oh nee, Wietske is natuurlijk ff op pad....
    Helaas moet ik je teleurstellen dat het weer hier echt niet best is hoor.. ik geloof dat het maandag ook niet heel geweldig zal zijn Qua weer, maar als het droog is zijn wij nederlanders al blij;)

    Leuk weer wat van je gehoord te hebben, XXX van ons

  • 13 Augustus 2011 - 17:37

    Daphne Kok:

    Hey Marieke,

    Zo das wel ff lekker, zo onverwacht even een korte vakantie. Ik ben helaas ook weer terug van mijn vakantie in Lanzarote. Erg lekker gehad! In Nederland is het weer drie keer niks.

    tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Figueira da Foz

Delfborg

Mijn eerste reis als tweede stuurman a/b MV Delfborg

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

Naar huis!!

26 Augustus 2011

Oulu

18 Augustus 2011

Droogdok

13 Augustus 2011

Vakantie voorbij

25 Juli 2011

Foto's!!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: