Week 1 - Reisverslag uit Tarente, Italië van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Tarente, Italië van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Oktober 2012 | Italië, Tarente

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje van mij. Hoe is het met iedereen? Hier gaat alles prima. Vorige week woensdag ben ik dus van huis vertrokken om weer een reis te maken met de Ijsselborg (tegenwoordig “Clipper Alba” genoemd). Vorige keer zat ik hier als derde WTK, nu als tweede stuurman.

Woensdagmiddag ging m’n vlucht van Amsterdam naar Rome. Alles ging gelukkig prima, geen vertraging. Daarna vanaf Rome naar Brindisi. Deze had een kwartiertje vertraging, maar dat was ook geen probleem. Brindisi is een heel klein vliegveldje met hooguit zeven gates. De koffers hoefden dus ook geen kilometers af te leggen, dus die waren er heel snel. Om één of andere reden zijn mijn koffers tijdens de laatste paar vluchten steeds als eerste van de band gerold. Heerlijk is dat! Op Brindisi stond er een taxichauffeur op me te wachten. Dat ziet er altijd heel interessant uit, zo’n man met een bordje waar je naam op staat. Daarna was het nog een uurtje rijden naar Taranto. Helaas sprak mijn chauffeur geen woord engels, dus heb ik maar een uurtje m’n mond gehouden. Taranto is overigens een hele mooie stad. Ik zat ook in een mooi hotel, met uitzicht over het kanaal. M’n hotelkamer was gigantisch en had twee verdiepingen en zelfs een keukentje. Helaas heb ik er niet al te lang van kunnen genieten, want de volgende ochtend werd ik weer vroeg opgehaald.

En nu zit ik dus weer aan boord. We hebben een leuke crew. Een Poolse kapitein (met hem heb ik al drie keer eerder gevaren), een HWTK uit Litouwen, Nederlandse eerste en tweede stuurman (we hebben dus twee tweede stuurmannen aan boord) en tweede en derde WTK en de rest zijn Indonesiërs. Ik zit dus met vier andere Nederlanders aan boord waarvan drie van ongeveer mijn leeftijd. Lekker gezellig dus!

Goed, ik ga maar weer eens. Laat weer een reactie achter, altijd leuk!

Liefs,

Marieke

  • 23 Oktober 2012 - 21:49

    Daphne Kok:

    Hoi Marieke,

    Leuk om wat van je te lezen. Fijn dat de reis voorspoedig ging.

    Ik heb inmiddels herfstvakantie. Het is aardig mooi weer in Nederland. Gisteren zat ik buiten in de tuin een boek te lezen. Nou, bijna ondenkbaar, toch! Maar het weer veranderd de komende week, helaas.

    Succes als tweede stuurman! Werkse de komende tijd.

    Groetjes Daphne

  • 23 Oktober 2012 - 21:58

    Eric:

    Mariek-eat-sea? hahaha.

  • 23 Oktober 2012 - 21:59

    Eric:

    enne... die ouwe l.., die dus niet van jouw leeftijd is, is niet zo gezellig? Wel leuk trouwens, zo'n blog bijhouden.

  • 24 Oktober 2012 - 10:09

    Linda:

    Klinkt als een goed begin van deze reis! Hoop dat je een goede tijd aan boord hebt en weer mooi nieuwe landen gaat ontdekken :) Succes! Liefs, Linda

  • 24 Oktober 2012 - 10:14

    Cora Cramer:

    Lieve Marieke,

    Het gaat goed! Ik ontvang jouw reisverslag. Hopenlijk ontvang jij ook mijn bericht. Bij ons ook alles geod. Lekker vakantie en Paul zit 4 dagen in een hotel in Beilen vanwege zijn werk. Erg stil hier. Gerben gaat 2 dagen met vrienden naar Leuven, naar Bram de vriend van Willemijn. Met Femke ga ik vanavond sushi eten in Haarlem. We zijn toch saampies. Veel succes met varen en geniet ervan.

  • 24 Oktober 2012 - 19:27

    Bianca, Eric En Kids:):

    geweldig, je bent nog maar net vertrokken en nu al weer leuke verhalen!!! Wat vinden wij - en echt wij met zijn allen, want zelfs Sem en Naomi willen je verhalen horen- het leuk om nu al weer wat van je te horen!!!
    Werk ze, heel veel plezier -en dat zal zeker lukken met je Hollandse leeftijdsgenoten;)- en tot je volgende verhaal!!

    XXX van ons allemaal

  • 24 Oktober 2012 - 21:10

    Maaike T:

    Hee Mariek!

    Wat heerlijk joh dat het goed gaat! Die foto op je fb van je uitzicht vanuit dat hotel was echt mooi:) Je zit wel met relatief ''veel'' Nederlanders aan boord, of valt dat mee?
    Onvoorstelbaar, vorige week namen we nog afscheid, het lijkt alweer zo'n tijd geleden! Met mij goed, vandaag weer een dagje invoerwerk mogen doen, was echt weer heerlijk om bezig te zijn. Het houdt je van de straat he!;)

    Liefs!

  • 25 Oktober 2012 - 17:25

    Marleen Ten Broeke:

    Veel plezier op je reis. Vind het altijd leuk om weer een blog te kunnen lezen.
    Goed om te horen dat je wat nederlandse leeftijdsgenoten hebt!

  • 03 November 2012 - 16:42

    Cees:

    Hey Marieke,

    Hopelijk heb je het nog naar je zin op het schip. Straks ben je over 3 maanden weer terug, en dan kan je weer klussen. Altijd leuk klussen :( Bij mij staat het klussen nu aardig stil. Er komen binnenkort mensen langs om de vloer en ramen te meten. En alle plinten zijn er uit gehaald. Dus dat schiet ook niet op. Veel plezier en sterkte op de boot!

    Groetjes, Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Tarente

IJsselborg

Mijn tweede reis a/b MV IJsselborg, nu als 2e stuurman.

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Weer thuis

06 Januari 2013

Naar huis!

01 Januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

21 December 2012

Nieuwe reis!

13 December 2012

Onderweg naar China!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 181185

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: