Onderweg naar China! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Onderweg naar China! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Onderweg naar China!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 December 2012 | Indonesië, Lombok

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje van mij, dit keer vanuit een mooi en tropisch
Indonesië! We varen nu op de Java Zee, lekker tussen alle eilandjes door.
Gistermiddag voeren we heel dicht langs Lombok. Omdat de Indonesiërs aan
boord dan lekker goedkoop kunnen bellen, leek het wel een callcenter aan
boord. Ik kreeg zelfs nog de groetjes van een moeder. Als ze maar geen
toekomstige schoondochter in mij ziet...

In Geraldton hebben we nog een bemanningswisseling gehad. We hebben nu een
Nederlandse kapitein, tweede machinist en tweede stuurman (ik dus). Verder
een Russische eerste stuurman, een Litouwse HWTK en een Indonesische derde
stuurman en derde machinist. Hiervoor zaten we met twee tweede stuurmannen
aan boord, dus had ik de wacht die normaal gesproken voor de derde
stuurman is, van 8 tot 12 uur. Omdat er nu een derde stuurman bij is
gekomen, ben ik de "echte" tweede stuurman geworden. Dat betekent dus ook
dat ik nu de 12 tot 4 uur wacht loop. Dat is wel jammer, maar daar komt
ook bij dat ik nu ook de tweede stuurman's hut heb en die is toch wel wat
mooier dan die van de derde stuurman. Het grappige is dat hij precies
hetzelfde is als waar ik vorige reis in zat als tweede machinist, deze
zit alleen een dekje hoger (dus nog beter uitzicht). En ik ben sinds
Geraldton ook mentor van de Indonesische dek stagiar. Vroeger wilde ik
altijd juf worden, dus dan is dit heel leuk :D.

Staat bij iedereen thuis de kerstboom al? Wij gaan hier aanstaande zondag
de kerstboom opzetten. Zal wel even raar zijn, de kerstboom versieren in
m'n korte broek. Sorry, ik zal jullie niet meer lekker maken met het
supermooie weer hier. En ik zal vertellen, met 40 graden aan dek staan is
ook niet alles. Gelukkig doet de airco het (nog). Kan er al een beetje
geschaatst worden in Nederland? Ik hoop dat ik dit verlof wel de kans
krijg, in februari was ik net te laat thuis.

Tja, verder zijn we nog steeds onderweg naar Jinzhao, China. Volgens de
berekeningen komen we vlak voor kerst aan, wat betekent dat we kerst in
China vieren. Maar tegelijkertijd moet er gewoon gewerkt worden, want in
China doen ze niet aan kerst. Ik denk dat we tegen Oud & Nieuw weer gaan
vertrekken, waarnaar toe weet ik nog niet. Ik hoop niet al te ver, want
2,5 week later is m'n term van drie maanden afgelopen en ik zou graag rond
die tijd ook naar huis toe willen. Maar ja, in de scheepvaart weet je het
nooit.

Morgenochtend gaan we weer de evenaar over, naar het noorden dit keer. We
zijn er net achter gekomen dat de derde machinist en de derde stuurman nog
niet gedoopt zijn, dus gaan we weer Neptunus-ritueel houden. Heb er zin in!

Het is koffietijd dus ik ga maar eens stoppen. Laat weer een reactie
achter en tot de volgende keer!

Liefs,

Marieke

  • 13 December 2012 - 15:30

    Henk En Miep:

    Leuk weer iets te horen. Ook al reageren we niet altijd, we volgen je wel.Vorgie week bij je familie op bezoek geweest met de meiden was erg gezellig.We wensen je alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.De winter zit hier weer even in de ijskast, dus alleen maar nattigheid en somber weer.Jij boft maar.Tot zover van hier en de groetjes xxx

  • 13 December 2012 - 18:22

    Bianca, Eric En Kids:):

    Jaaaaa hier staat de kerstboom al hoor, en nee, schaatsen is nog niet aan de orde (helaas) al hadden we flink wat winterse neerslag vorige week. Het wordt nog een nederlands spelletje kaarten met bijna 4 hollanders aan boord;)
    Je hebt het wel zwaar he, met die temperaturen.... gelukkig hebben wij het hier niet zo zwaar...
    Blijft leuk hoor, steeds jouw verhalen... jij bent dus intern al verhuisd naar een nieuw hut. Nu thuis nog, volgens mij moet dat nu toch ook wel kriebelen he...
    Zoals je dus al had gehoord heb ik een leuke foto van de kids achter gelaten voor jou, toen we vorige week bij je ouders waren, wat hebben we weer gelachen. Je moeder en wietske kwamen er gewoon niet meer tussen, met al dat gebabbel.
    Afgelopen weekend gingen wij naar duitsland, vreselijk slecht weer gehad op de heenreis, de foto's zie je nog wel een keer... maar we voelde ons net Jozef en Maria, gestrand en geen slaapplaats kunnen vinden. Uiteindelijk toch maar voorzichtig aan doorgegaan en eindelijk na 9uur lang ploeteren konden we naar bed....
    Dikke knuffel van ons allen, geniet van je kerst en start van het nieuwe jaar in China.. en als je nou wat chineze woordjes leert kan je nog eens een praatje maken met je oom!!! mijn pa was er natuurlijk 4,5 jaar geleden ook....
    xxxx

  • 14 December 2012 - 09:34

    Mark:

    Ha Marieke, mooi verhaal! Fijne kerst gewenst in China... Groetjes Mark

  • 14 December 2012 - 15:49

    Ria:

    hallo marieke, ik lees heel toevallig bovenstaand verhaal.
    ik begrijp dat je op de ijsselborg bent en richting China vaart.
    Ik zocht op de plaatsnaam en kwam je zo tegen.
    Nu is het zo dat mijn zoon kevin Buts als machinist meevaart op dit schip klopt dit??
    Ik kan via de telefoon geen contact met hem krijgen en hou via de computer bij waar het schip zich bevindt. Zou je hem de groeten willen doen?
    En ik zou het leuk vinden iets van hem te horen, wellicht kan hij via jou een berichtje achterlaten.
    Ik hoor wel of dit lukt.
    alvast bedankt en een fijn weekend.
    het is hier glad en koud dus geniet maar lekker van het weer daar.

    Groet Ria van't Hoog (ps ik heb een andere achternaam vanwege scheiding van Kevin zijn vader)

  • 14 December 2012 - 16:00

    Ab Van Der Noll:

    Marieke,

    Mooi verhaal, ik ben hevig jaloers door geworden, voor jou en je crew mooie dagen toegewenst en hou de kiel recht en dicht!

    Goede reis

    XL sr.

  • 16 December 2012 - 19:43

    Cora Cramer:

    Lieve Marieke,

    Eindelijk een bericht van mij. Ik had je smsje gelezen hoor! Mijn moeder is afgelopen maandag weer in het ziekenhuis opgenomen, het gaat redelijk met haar. Ze gaat wel achteruit mekren wij. Best wel kortademig en soms lusteloos. Ze dachten dat ze weer vocht vast hield, maar dat bleek niet zo te zijn. Ze zoeken het nu in haar schildklier en maken 2 echoos van haar hart.
    Ik hoop dat ze nog naar huis komt voor de kerst, maar soms ben ik wel eens bang dat dat niet meer gebeurd. Verder gaat het goed met ons. Het kringuitje naar de film afgelopen vrijdag ging niet door, omdat een aantal niet konden. Gisteren hadden we een 25jarig huwelijksfeest van vrienden uit De Meerkerk. straks gaan we met de schoonzoons een foto maken voor de kerstkaart.
    Hoe gaat het met je zus? De laatste berichten waren goed dacht ik. We vinden het fijn als je weer bij ons op kring komt, want we missen je wel.
    Fijne Kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar in je nieuwe huisje! We koem gauw een keer kijken, dat snap je wel.

    Groeten van Cora en Paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

IJsselborg

Mijn tweede reis a/b MV IJsselborg, nu als 2e stuurman.

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Weer thuis

06 Januari 2013

Naar huis!

01 Januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

21 December 2012

Nieuwe reis!

13 December 2012

Onderweg naar China!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: