Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Januari 2013 | China, Sjanghai

Hallo allemaal!

GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Dat het voor iedereen maar een mooi, gezond,
sportief, kleurrijk en gezellig 2013 mag worden. Op het moment van
schrijven is het hier al tien over zeven 's ochtends, wat betekent dat het
in Nederland net na middernacht is. Tja, dat is wel even raar hoor. Ik zie
al helemaal voor me hoe m'n broertje al die kilo's vuurwerk probeert af te
steken voor 2 uur 's nachts. Jammer dat ik het dit jaar weer gemist heb.
Hier hebben we nog wel een beetje Oud & Nieuw gevierd, maar het is toch
altijd minder leuk dan thuis. En het feit dat ik om middernacht meteen op
wacht moest maakt het er ook niet echt leuker op.

Goed, genoeg gezeurd, nu verder met m'n verhaal. We liggen nu in Shanghai,
daar zijn we gistermiddag aangekomen. Vanaf de havenmonding naar onze
ligplaats was het nog zeven uur varen, dus we liggen een heel eind de
rivier op. Zelfs zo ver dat we van onze kaart af zijn gevaren. Gelukkig
had de loods wel de juiste kaarten bij zich. De rivier leidde ons ook door
het centrum van Shanghai. Wat een megastad, zeg! Ik heb mij laten
vertellen dat er in Shanghai 24 miljoen mensen wonen. Dat is dus anderhalf
keer zo veel als in heel Nederland! Zo ver als je kon kijken zag je
torenflats en kantoorgebouwen en na elke bocht stonden er nog veel meer.
Ook lagen er heel veel schepen in aanbouw. Toen we door het centrum gingen
kwamen we ook langs een boulevard. Op die boulevard stonden mensen rijen
dik naar ons te kijken en foto's te maken. Alsof we één of andere
beroemdheid op de rode loper waren. Echt superleuk! Natuurlijk heb ik hier
ook foto's van gemaakt, maar daar zullen jullie even op moeten wachten tot
ik weer thuis ben.

Over thuis zijn gesproken: het is alweer een stukje zekerder dat ik er in
Singapore af ga. Vandaag heb ik te horen gekregen wie m'n aflosser wordt.
Hij heeft al eerder op dit schip gevaren wat de overdracht wel een stuk
makkelijker maakt. Dan hoef ik hem niet alles vanaf het begin uit te
leggen. Maar wanneer ik precies naar huis ga is nog niet duidelijk, daar
is het nu nog veel te vroeg voor. Voor nu zijn we nog steeds aan het laden
in Shanghai. We laden hier projectlading, dat zijn heel veel stukken in
verschillende soorten en maten. Het zijn er 281 om precies te zijn. Ze
werken 24 uur per dag, dus lopen de derde stuurman en ik zes op, zes af.
Hoewel we in deze haven ook wel dingen moeten doen waarbij het alle hens
aan dek is. Vandaar dat ik er nu al 21 uur werk op heb zitten. Achter
elkaar! Dat lijkt heel lang, en dat is het ook, maar het verbreekt nog
niet m'n record van 24,5 uur. Ach, ook dat hoort er allemaal bij. Nu kan
ik tenminste lekker gaan slapen.

Dat ga ik dan ook maar doen! Nogmaals gelukkig nieuwjaar allemaal en tot
gauw!

Liefs,

Marieke

  • 01 Januari 2013 - 09:55

    Hans,claudia En De Kids:

    Ook voor jou een gelukkig en gezond nieuw jaar....op maar het opknappen van.je eigen droompaleis.....
    Als je je verjaardag zal vieren in Nederland, dan horen wij het graag, want we wilen er uiteraard weer gezellie bij zijn... Nog een.goede vaart en tot snel.. dikke knuf van ons

  • 01 Januari 2013 - 11:02

    Angela:

    Heey Marieke,

    Voor jou ook nog een gelukkig nieuw jaar!!!
    Super leuk om jou reisverslagen te lezen.
    Ik wens je nog veel succes met alles tot gauw!
    Groetjes

    Angela.

  • 01 Januari 2013 - 11:23

    Henk En Miep:

    Voor jou ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Leuk weer van je te horen, het is hard werken als ik je bericht zo lees.Je bent dus aan het aftellen naar je terugreis.We horen wel wanneer je terug komt en wensen je nog een behouden vaart en goede thuis komst xxx van ons

  • 01 Januari 2013 - 11:55

    Niels:

    Hay nichie

    weer een leuk verhaal en jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Ik hoop je snel weer eens te zien en veel succes nog op t schip!!

    Dikke kus en veel liefs Niels

  • 01 Januari 2013 - 12:33

    Bianca, Eric En De Kids:

    Ja wij hebben gezien dat jouw broertje stond te trappelen van ongeduld om vuurwerk af te steken;-) wij waren gisteren even in af flits langsgeweest na een bezoekje bij oma. Naomi was namelijk creatief bezig geweest voor je zusje:-D dus dat even langs gebracht. Verder lijkt sem denk ik wel op jouw broertje, ook sem was graag buiten om vuurwerk af te steken, samen met eric natuurlijk. Voor jou is het nu dus aftellen, weer lekker bijna naar huis, wanneer dat horen we nog wel! Succes nog de komende dagen, dikke knuffel van ons allemaal! Xxx

  • 02 Januari 2013 - 10:16

    Judith & Alex:

    Hey Marieke,

    Een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Hopelijk zien we je weer snel. Dinsdagavond 8 januari is er weer kring. Hopelijk kan je er bij zijn.


    Groetjes, Judith & Alex

  • 02 Januari 2013 - 10:55

    Daphne Kok:

    Hoi Marieke,

    Jij ook een gelukkig nieuwjaar. Op je nieuwe huis!

    Groetjes Daphne

  • 03 Januari 2013 - 17:25

    Mark Thijssen:

    Hoi Marieke,

    Nog de beste wensen voor 2013! Ik werk voor AEB en zou jou heel graag wat vragen willen stellen over de FMECA die uitgevoerd is voor ARA30. Zou jij mij willen emailen mocht je hierop willen reageren. Dan zal ik vervolgens antwoorden met de vragen die ik heb.


    Mvg, Mark Thijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

IJsselborg

Mijn tweede reis a/b MV IJsselborg, nu als 2e stuurman.

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Weer thuis

06 Januari 2013

Naar huis!

01 Januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

21 December 2012

Nieuwe reis!

13 December 2012

Onderweg naar China!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: