Pirates of the Gulf of Aden? - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Pirates of the Gulf of Aden? - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Pirates of the Gulf of Aden?

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 November 2012 | Sri Lanka, Colombo

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat alles prima. Zoals jullie misschien
al hadden gemerkt was ik in mijn vorige berichtje een beetje vaag over
onze locatie en bestemming. Ook heb ik een aantal reacties (laten)
verwijderen. Het zit namelijk als volgt. We zijn nu op weg naar Tasmanië,
Australië. De snelste route om daar te komen is door de Golf van Aden, het
beruchte piratengebied. En omdat piraten ook internet hebben mochten we op
internet niets zetten over onze locatie of bestemming. Ook niet in
reacties van anderen. Sorry, sorry, sorry, maar het is voor de veiligheid
van het schip (en de bemanning natuurlijk).

Maar goed, we zijn nu net voorbij Sri Lanka en dus uit het risicogebied.
Dus nu mag er weer over gepraat worden. Gelukkig is alles goed gegaan,
geen piraatje gezien. We waren dan ook wel goed beveiligd. Vannacht hebben
we nog gebunkerd in Colombo, Sri Lanka en dan zijn we nu op weg naar
Tasmanië. Ik heb vanmorgen onze voorlopig laatste koerswijziging uit mogen
voeren. Vanaf nu is het 10 dagen rechtdoor varen. Best wel saai eigenlijk.
Maar het hoort er allemaal bij!

Volgens mij heb ik nog niets verteld over wat nu eigenlijk m'n werk is aan
boord tijdens deze reis. Ik ben dus één van de twee tweede stuurmannen. Ik
loop op de brug wacht van 8 tot 12 uur, 's ochtends en 's avonds.
Daarnaast werk ik nog van 3 tot 5 uur 's middags aan dek. Ik ben
verantwoordelijk voor al het smeerwerk. Ik moet er dus voor zorgen dat
alles soepel draait (afsluiters, deuren etc.). Wel een lekker werkje,
zolang het mooi weer is tenminste.

Over het weer gesproken, hoe is dat nu in Nederland? Hier hebben we af en
toe een bui, maar het is nog steeds 30 graden buiten. Ook 's nachts wordt
het niet minder dan 27 graden. Gelukkig doet de airco het (nog).

Morgen gaan we de evenaar over. Voor drie bemanningsleden is het de eerste
keer, dus worden ze gedoopt. Ze hebben vandaag al een brief moeten
schrijven aan Neptunus om toestemming te vragen om de evenaar over te
steken. Die gaat morgenochtend mee met de flessenpost. Wat er verder nog
gaat gebeuren weet ik nog niet. Wel weet ik dat de eerste stuurman zich
gaat verkleden als Neptunus en dat we één van de matrozen in een "jurk"
gaan hijsen zodat hij de vrouw van Neptunus, Amalia, kan spelen. Ik ben
benieuwd :D.

Zo, ik ga er maar eens een eind aan breien. Laat weer een reactie achter
en tot de volgende keer!

Liefs,

Marieke

  • 04 November 2012 - 10:44

    Marrie:

    Marieke, wat een verhaal haha. Jeejtje, piraten, ik blijf er een disney gevoel bij hebben maar deze zijn vast wat minder onschuldig ;). Haha, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.

    Liefs

  • 04 November 2012 - 11:37

    Saskia:

    hey,

    hier is ook alles goed, druk bezig met werk en huizen kijken. Tot nu toe nog niet ons droomhuis gevonden, maar we zoeken door. niet oer het weer beginnen, zo gemeen kan je toch niet zijn ... haha. groetjes

    Saskia

  • 04 November 2012 - 12:48

    Linda:

    Heey Mariek! Mooi verhalen weer. Lijkt me best wel spannend maar fijn dat er niets gebeurd is. Hihi, moet jij je ook nog gaan verkleden? Veel succes met werken (en andere leuke dingen!) :)
    Hier gaat verder alles wel prima; stage nog steeds en het wordt steeds meer binnen-zit-weer (lees: regen, storm, kou..). Kan je ons een beetje van het mooie weer sturen? Veel plezier xxx

  • 04 November 2012 - 13:03

    Daphne Kok:

    Heey Marieke,

    Wat een belevenissen! Fijn dat alles goed is gegaan. En wat een heerlijk weer is het daar. Geniet ervan, want hier is het koud en regenachtig.

    Ik heb vanochtend gezwommen en ben nog even langs jou toekomstige huisje gefietst. Ben je het in je hoofd al aan het inrichten? Welke kleuren wil je in je huis? Ik ben benieuwd!

    Groetjes Daphne

  • 04 November 2012 - 13:03

    Daphne Kok:

    Heey Marieke,

    Wat een belevenissen! Fijn dat alles goed is gegaan. En wat een heerlijk weer is het daar. Geniet ervan, want hier is het koud en regenachtig.

    Ik heb vanochtend gezwommen en ben nog even langs jou toekomstige huisje gefietst. Ben je het in je hoofd al aan het inrichten? Welke kleuren wil je in je huis? Ik ben benieuwd!

    Groetjes Daphne

  • 04 November 2012 - 14:15

    Henk En MIep:

    Hoi Marieke, fijn weer wat van je te horen, we hebben veel aan jou en je ouders gedacht de laatste dagen.
    Het was voor jullie allemaal spaanend, fijn dat alles goed is gegaan en we wensen je een fijne reis.

  • 04 November 2012 - 20:01

    Bianca, Eric En Kids:):

    Hey, er is weer een blog, jippie!!! fijn te lezen dat je geen piraten bent tegengekomen;)
    Jij treft het maar met het weer, hier waaien en regenen we bijna weg, maar ja, de klok is teruggezet, dus het slechte weer hoort er gewoon bij he...
    Ik ben dit weekend maar eens begonnen met het bouwen van mijn dorp, helaas ben je te laat thuis om het in het echt te zien staan, maar ik zal wat foto's maken.
    Jij bent inmiddels een trotse huizenbezitter, hoe voelt dat nou???

    Wel, hier eigenlijk niet veel nieuws te vertellen... dus zal je geen slappe verhalen brengen;)
    Groetjes en tot de volgende blog maar weer, XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

IJsselborg

Mijn tweede reis a/b MV IJsselborg, nu als 2e stuurman.

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Weer thuis

06 Januari 2013

Naar huis!

01 Januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

21 December 2012

Nieuwe reis!

13 December 2012

Onderweg naar China!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 181209

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: