Nieuwe reis! - Reisverslag uit Qingdao, China van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nieuwe reis! - Reisverslag uit Qingdao, China van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nieuwe reis!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 December 2012 | China, Qingdao

Hallo allemaal!

Vanaf de Clipper Alba, nu in de Gele Zee, wil ik al mijn lezers alvast
hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen! Dat 2013 maar een
mooi jaar voor iedereen mag worden.

Hier begint het ondertussen ook wel een beetje winter te worden. In de
afgelopen 3 dagen is het kwik 20 graden gezakt. Afgelopen nacht was het
nog 17 graden buiten, nu is het twee uur 's middags en 10 graden. Ik heb
nog geen sneeuw gezien, maar toch maar wel de kerstliedjes aangezet.
Lekker grijs draaien, zodat je ze op de kerstdag zelf helemaal hebt gehad.

Morgenavond (zaterdag) komen we aan bij de ankerplaats van Dalian, China.
Daar gaan we bunkeren (brandstof tanken). Maar omdat ze in het donker niet
willen bunkeren gaan we daar zondagmiddag pas mee beginnen. Dan is het nog
200 mijl naar Jinzhou, waar we de lading gaan lossen. Het gerucht gaat dat
we daar ook nog twee dagen voor anker moeten. Dat zou wel mooi zijn, want
dan kunnen we tenminste een redelijk normaal kerstdiner houden. Dat is een
stuk leuker dan wanneer iedereen aan dek moet werken.

Na Jinzhou gaan we laden in Shanghai, China. Vervolgens weer bunkeren in
Singapore en ergens in Zuid-Afrika. De uiteindelijke loshaven is
Nouadhibou, Mauritanië. Dat ligt aan de westkust van Afrika en is zo'n 40
(!) dagen varen. De geschatte aankomstdatum is dan ook tweede week van
februari. Sterker nog, volgens m'n berekeningen komt het schip op m'n
verjaardag aan. Maar maak jullie geen zorgen, ik hoop lang voor die tijd
thuis te zijn. De kapitein heeft gister een mailtje naar de eigenaar
gestuurd en die heeft min of meer toegezegd dat ik er in Singapore af kan.
Zo, nu staat het op internet, kan hij er niet meer onderuit . Dit zal
dan over een week of drie worden. We gaan alleen bunkeren in Singapore,
dus waarschijnlijk komen we niet verder dan de ankerplaats. Maar ik heb
van anderen hier aan boord gehoord dat er ook op de ankerplaats kan worden
afgelost met behulp van watertaxi's. Ik ben benieuwd! Stiekem hoop ik dat
ik nog een nachtje in een hotel blijf daar. Ik ben tijdens m'n eerste
stage ook in Singapore geweest en het is een hele leuke stad. Maar meteen
naar huis gaan is ook prima, hoor. Het is helaas wel lange vlucht, zo'n 12
uur. Maar anders kom ik pas half februari thuis, dus ik heb het er wel
voor over.

Oh, ik had van het thuisfront vernomen dat ik een aantal kerstkaarten heb
ontvangen op mijn nieuwe adres. Hoe wisten jullie dat?? Ik heb ze nog niet
gezien, maar alvast bedankt. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet in
de gelegenheid ben om een kaartje terug te sturen. Maar volgend jaar
hopelijk wel!

Zo, ik ga maar eens een eind aan dit bericht breien. Nogmaals, iedereen
hele fijne feestdagen. Maak er wat moois van en denk ook nog een beetje
aan mij... Tot gauw!

Liefs,

Marieke

PS: Aan Huub Wicherts: de exelsheet met het onderhoud van de ARA 30 heb ik
nog, maar ik ben nu helaas niet in de gelegenheid om dit op te sturen. Als
ik weer thuis ben, over een week of drie dus, zal ik een poging wagen.
Waar kan ik het naartoe sturen?

  • 21 December 2012 - 09:52

    Henk En Miep :

    Hoi Marieke, fijn weer wat van je te horen.Jij hebt dus ook afscheid van de zomer genomen.Misschien maak je nog kennis met de echte [witte] winter.Het is alweer aftellen voor je.Als je het druk hebt gaat de tijd snel.En zo te lezen verveel je je niet.
    We wensen jou en alle mensen bij jou fijne kerstdagen en een goed begin van het nieuwe jaar.
    Dikke knuffel van ons

  • 21 December 2012 - 09:53

    Hans, Claudia En De Kids:

    Hi Marieke,

    Wat is het toch altijd weer leuk om die verslagen te lezen. Het is net alsof we een boek zitten te lezen en wachten iedere keer weer met spanning af hoe het verhaal weer verder gaat met onze Marieke als hoofdspeler.....:-)

    Uiteraard voor jou ook een hele fijne kerst en nieuwjaar. Dat het maar een mooi en gezond jaar mag worden in je nieuwe huisje...

    We hebben weer veel verhalen gehoord van de klussers thuis, dus dat is ook leuk. We zijn erg benieuwd hoe het er nu echt uitziet. Maar dat komt goed, we komen bij ju buurten.....

    Uiteraard zien we elkaar met je verjaardag, dan kletsen we weer lekker bij..

    Ik weet dat je het ook wel leuk vind hoe mensen het hier in Nederland allemaal doen, dus hier een verhaaltje wat wij met de feestdagen gaan doen.
    Wij houden dit jaar rustige feestdagen.... Kerstavond (moet zelf nog werken overdag) gaan we cadeautjes onder onze boom uitpakken. Thomas had inmiddels al 1 cadeau zelf open gemaakt. Wat natuurlijk niet mocht en hebben we hem weer ingepakt en teruggelegd hihihi. 1e kerstdag even langs bij mijn ouders (cadeautje halen hihi maar uiteraard ook brengen).... daarna lekker spelletjes spelen met de kids. Daphne is er dan namelijk ook... 2e kerstdag komen dominique en peter en oudjaar zijn we met zijn drieen thuis. Daphne gaat 2e kerstdag weer terug naar haar mams..

    Nog heel veel plezier en tot in het nieuwe jaar....
    Dikke knuf vanuit Leidschendam

  • 21 December 2012 - 10:10

    Eppie:

    Gezellige kerst en een vrolijk begin van 2013 ,de wereld is hier nog niet vergaan.xxx

  • 21 December 2012 - 13:44

    Bianca, Eric En Kids:):

    Hey Nichtje, nu ga je eindelijk de winter tegemoed, dan weet je wat wij al gehad hebben. Hier zijn het nu lente temperaturen, al lijkt het wel herfst;) of is het dat ook eigenlijk.....

    Fijn dat voor jou het eind weer in zicht is, al heb je het er natuurlijk prima naar je zin... Je wil ook wel eens zien hoe je huisje eruit ziet natuurlijk! En hoeveel kerstkaarten er nou eigenlijk gestuurd zijn. Wel jammer trouwens hoor dat je zelf geen kerstkaart hebt gestuurd, je komt op zoveel plaatsen, daar hebben ze toch ook kaarten en postzegels;) Dahlian, Jinzhou, Shangai, Singapore... "goh, wat zou het leuk zijn om daarvandaan eens post te krijgen" zucht.... "helaas, Marieke heeft er geen tijd voor"......

    Nee hoor, zonder dollen.... het is en blijft heerlijk om steeds wat te horen van jou, en vooral deze tijd van het jaar. Voor jou weer geen kerst thuis, maar je hebt iig het vooruitzicht om weer bijna naar huis te gaan, lekker naar je familie toe!!!

    Hier gaat alles goed, inmiddels hebben we allemaal vakantie, Eric heeft er zelfs al een week opzitten. Sem en Naomi hadden vanmorgen hun kerstviering van school in de kerk, ik moest werken, dus ging Eric die kant op om te kijken. Ik had vanmorgen kerstontbijt op mijn huidige groep, zo leuk. En ja, ook heel leuk nieuws is dat ik een ronde verder ben betreft mijn sollicitatie voor peuterleidster! In het nieuwe jaar hoor ik er meer van.

    Trouwens, kennen ze bij jou op het werk ook een kerstpakket??? Wij zijn weer flink verwend door onze werkgevers, Eric kreeg een traditioneel pakket, zelf kreeg ik van de super een bon om te besteden voor iets leuks, en bij mijn peuterwerk ontving ik een pakket van Rituals...

    Nou Marieke, een goede vaart, hele fijne feestdagen en een grandioos begin van het nieuwe jaar!!!!
    Heel veel liefs van ons allemaal, xxx


  • 21 December 2012 - 17:40

    Saskia:

    Ah, dus het einde is in zicht. Ben je al aan het aftellen. Ik was in iedergeval wel aan het aftellen. Maar gelukkig is het dan nu eindelijk kerst vakantie. Daar ben ik wel aan toe. Ik heb de afgelopen weken zoveel nakijkwerk gehad dat ik me nu afvraag hoe het ooit is gelukt om het af te krijgen. Helaas ben ik er nog niet helemaal vanaf, ik had namelijk nog wat toetsen gepland, zo voor de vakantie, en die liggen dus nu op me te wachten. Gister (donderdag) nog een hele dag les gegeven, en donderdag vind ik altijd het vermoeiends omdat het een lange dag is. Maar dit keer was het extra vermoeiend omdat 's avonds ook nog eens het kerstbal was. Vandaag dan een afsluiten met de collega's, om zo de vakantie te beginnen. Nu nog even bedenken wat ik wil gaan doen in de vakantie, want daar had ik nog geen tijd voor.

    tot snel!

    groetjes

  • 22 December 2012 - 12:07

    Linda:

    All I want for Christmas is youuuuuuuu! Haha, deze ken je vast nu al helemaal ;) Hier worden de kerstliedjes ook grijsgedraaid en maakt het erg gezellig. Ik hoop dat je samen met de rest van de bemanning een leuk kerstdiner zal hebben. Fijn dat je er op Singapore af mag! Kom je weer heerlijk naar hier en mag je aan de slag in je huis?! Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet :)
    Voor mij is het een onofficiele kerstvakantie, dwz ik ga halve dagen thuiswerken. Tja het leven van een student is zwaar ;) Verder bezig om m'n nieuwe stage (die start in feb) in te lezen/voor te bereiden. Heb er erg veel zin in!
    Nou meis, werkse nog en tot snel! xx Lin

  • 30 December 2012 - 12:45

    Opa & Oma:

    Hoi Marieke,
    Ook wij wensen je voor het nieuwe jaar veel geluk en gezondheid.
    Wat fijn dat je nu gauw naar huis komt en van je appartement kunt gaan genieten.
    'n Voorspoedige reis naar huis en tot gauw.
    Dag hoor,
    Liefs,
    Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Qingdao

IJsselborg

Mijn tweede reis a/b MV IJsselborg, nu als 2e stuurman.

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Weer thuis

06 Januari 2013

Naar huis!

01 Januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

21 December 2012

Nieuwe reis!

13 December 2012

Onderweg naar China!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 181177

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: