Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Texel

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Nou, ik ben in de buurt, hoor. We varen nu ter hoogte van Texel en gaan
straks Vlieland voorbij, op weg naar Bremen.

Gistermiddag zijn we vertrokken uit Dunkerque, Frankrijk. We hebben daar
grote stalen platen geladen. De ruimen zijn nog voor meer dan de helft
leeg en toch zitten we al bijna aan het maximum gewicht dat we mee mogen
nemen. De platen wegen ongeveer 30 ton per stuk en we hebben er zo´n 170
aan boord.

Afgelopen nacht heb ik voor het eerst alleen wacht gelopen. Ik loop ´s
middags en ´s nachts van 12 tot 4 wacht op de brug. We waren toen net ter
hoogte van Rotterdam, dus het was daar lekker druk. Gelukkig is alles goed
gegaan. En als het lekker druk is buiten gaat de tijd ook sneller. Voor ik
het wist was m?n wacht voorbij en kon ik weer lekker m?n kooi in kruipen.

Als het goed is komen we morgenochtend aan op de plek waar we de loods op
gaan pikken. Helaas voor ons is het dan weekend en Pinksteren dus moeten
we voor anker. Pas na Pinksteren kunnen we naar binnen. Wel jammer, want
nu kunnen we Bremen niet even onveilig gaan maken.

Over loods oppikken gesproken, de loods bij Dunkerque kwam met een
helicopter aan boord. Terwijl we varen komt er een helicopter een paar
meter boven ons dek hangen en laat hij de loods zakken. Ik heb er nog een
paar foto?s van kunnen maken. Als ik de kans heb zal ik ze wel hier op m?n
weblog zetten. Het ging wel ontzettend snel. Binnen mum van tijd stond de
loods aan dek en was de helicopter al weer weg. Maar ja, die piloten doen
dat natuurlijk ook dagelijks.

Ik hoop dat het weer bij jullie hetzelfde is als bij ons, hier is het
namelijk heerlijk. Lekker temperatuurtje, heerlijk zonnetje en een rustige
zee. Vooral dat laatste is niet geheel onbelangrijk, want dat scheelt ook
weer in de zeeziekte. Ik denk dat ik straks na m?n wacht nog maar even
buiten ga zitten.

Goed, dit was het weer. Ik ga maar weer eens naar buiten kijken. Gelukkig
is het nu rustig dus had ik even de tijd om dit berichtje te typen.

Tot snel!

Liefs,

Marieke


  • 10 Juni 2011 - 19:16

    Gert & Dinie:

    hoi Marieke,
    groetjes terug natuurlijk. Hier is de lucht donker en er valt water naar beneden. Een verschijnsel dat we bijna niet meer kennen.
    Hou je haaks op de golfjes en nog even geduld met het shoppen - al dan niet in Bremen :)
    liefs

  • 11 Juni 2011 - 13:24

    Bianca, Eric En Kids:

    Hmm... dat weer, volgens mij tref jij het beter dan dat wij dat nu hebben, hier toch wel regelmatig korte maar pittige buien. Verder vermaak je je wel, lekker dat de tijd zo snel gaat, ook echt een teken dat je het naar je zin hebt!

    geniet de komende pinksterdagen van de rust en het weer, en succes daarna maar weer he!!!

    X van ons allemaal

  • 11 Juni 2011 - 16:16

    Marrie:

    Leuk! :)

  • 12 Juni 2011 - 12:07

    Opa En Oma Esveld :

    Hoi Marieke. Wat een prachtig verhaal weer en wat jammer dat je Bremen niet kunt bezoeken, want het is best wel een leuke stad. Een volgende keer dan maar he ?. Van ons veel liefs en veel sterkte met dat wachtlopen. Brrr ! We blijven je volgen hoor ! Dag.

  • 14 Juni 2011 - 12:23

    Hans,Claudia En Kids:

    Hey Marieke,

    Wat leuk dat je zo dichtbij was! Dat is weer eens wat anders als zo ver van huis.

    Het is weer leuk om iets van je te horen en te lezen.

    Wij wachten rustig af op de foto's die je gemaakt hebt, erg leuk!

    Hopelijk heb je een leuke pinksteren gehad, wij in ieder geval wel. Weekeindje weg geweest in Limburg, heerlijk even genieten van een andere omgeving.

    Nou nog veel s6 en tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Delfborg

Mijn eerste reis als tweede stuurman a/b MV Delfborg

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

Naar huis!!

26 Augustus 2011

Oulu

18 Augustus 2011

Droogdok

13 Augustus 2011

Vakantie voorbij

25 Juli 2011

Foto's!!
Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: