Trapje - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Trapje - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Trapje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Maart 2008 | Singapore, Singapore


Hallo allemaal!

Leuk dat jullie nog steeds m'n weblog volgen, ik vertel graag over m'n stage. Helaas heb ik er de laatste tijd niet echt de kans voor gehad, maar nu dus weer even wel.
Er is veel gebeurd sinds de vorige keer. Ik denk dat ik als een van de weinige kan zeggen dat ik een Thais ziekenhuis van binnen heb gezien. Schrik niet, er is niks ernstig aan de hand. Vorige week woensdag was ik met een MO3 bezig met een hulpmotor (wekt elektriciteit op). Ik wilde opzij stappen om hem er door te laten, maar ik had de trap achter me niet gezien. Deze was ook nog een beetje glad doordat er 's nachts olie was gevallen. Daardoor viel ik dus helemaal (lees: vier treden :P) naar beneden. M'n been bleef daarbij vastzitten en ik kon er moeilijk op lopen. Ik heb toen een paar dagen niks kunnen doen. Gelukkig waren er wel een stel krukken aan boord dus was ik nog wel een beetje mobiel. In de volgende haven, Laem Chabang in Thailand, ben ik toen met Thijs (andere stagiair) naar het ziekenhuis gegaan. We werden bij het schip met de auto opgehaald door de agent en die bracht ons naar het ziekenhuis. Onderweg zagen we een Thailand zoals je dat ook op tv ziet: chaos op de weg, overal kleine winkeltjes en armoede. Daardoor was ik al een beetje bang geworden voor het ziekenhuis. Dat had uiteindelijk helemaal niet gehoeven, want dat was ontzettend luxe. Toen we aan kwamen rijden werd de deur voor ons opengehouden en werd ik meteen in een rolstoel geduwd. Een verpleegster (in mantelpakje) bracht me naar de arts. In de wachtruimte stonden grote leren stoelen en het was er heel netjes. De arts heeft heel even gekeken en daarna is er een foto gemaakt. Gelukkig was daar niks op te zien, dus niks gebroken of gescheurd. Wel kreeg ik een drukverband, een hele stapel medicijnen en pijnstillers en mocht ik een week alleen licht werk doen. Ik kon deze week dus niet in de machinekamer werken.
We liggen nu bij Singapore voor anker. Volgende week gaan we het droogdok in, maar dat is nu nog bezet. Omdat ik niet in de machinekamer kan, sta ik 's middags van 12 tot 6 op de brug. Dat is best wel saai, omdat we gewoon stil liggen. Het enige wat ik moet doen is op letten of we op dezelfde plek blijven liggen en of we vrij blijven van andere schepen die voor anker liggen. Er liggen er hier namelijk een stuk of honderd. Gelukkig mag ik op de brug m'n laptop meenemen, dus kan ik voor school verslagen maken. En dit berichtje schrijven :P. Afgelopen dinsdag lag Yorick (m'n vriend) hier ook voor anker met de Maersk Klaipeda. Helaas hebben we geen bootje kunnen regelen om elkaar te zien, maar we hebben elkaar wel gesproken via de VHF, een soort walkietalkie voor de scheepvaart. Het was maar heel even, maar wel heel leuk.
Vorige week dinsdag waren we ook al Singapore en toen zijn we met de drie stagiaires de hele dag in de stad geweest. En Singapore is echt een mooie stad! Voor 10 euro ben je met de taxi in de stad, een rit van een half uurtje. We hebben heel veel gezien van de stad. We vroegen aan de taxichauffeur of hij ons naar een winkelcentrum wilde brengen. Toen vroeg hij wat voor winkelcentrum. Er blijkt dus voor elke productsoort (elektronica, kleding etc.) een apart winkelcentrum te zijn. Wij zijn naar een elektronica-centrum gegaan, Sim Lim Square. Hier zijn heel veel kleine winkeltjes die eigenlijk allemaal hetzelfde verkopen. Ik wilde nog een nieuwe telefoon kopen. Ik had er eentje gevonden voor 85 Singapore dollar. Dat vond ik een beetje duur, maar ik het winkeltje ernaast was ie in ene 60 dollar. Een behoorlijk verschil dus. Een Singapore dollar is ongeveer een halve euro. Verder zijn we ook nog in Chinatown geweest met een Chinese tempel en een markt. En in een of ander winkelcentrum met heel veel gangetjes en kleine winkels. Heel leuk allemaal. Oja, degene die zich hebben aangemeld voor m'n mailinglist hebben waarschijnlijk een mailtje gehad over een berichtje uit Singapore. Dit berichtje stond niet op de weblog. Ik had dit berichtje in een internetcafe er op gezet om daarna foto's toe te voegen. Helaas waren deze te groot dus ging dat niet. Daarom heb ik het berichtje er ook weer meteen afgehaald, het mailtje was toen alleen wel al verzonden. Mijn excuses hiervoor. Dit weekend gaan we weer naar Singapore en dan zal ik het nog een keer proberen.
's Avonds zijn we nog naar Chijmes geweest, een echte aanrader. Het is een pleintje met alleen maar terrasjes, echt onwijs gezellig. En daarna zijn we nog naar Orchard Tower geweest. Dit is een hoog gebouw met alleen maar kroegjes en discotheken. Helaas zijn we daar niet zo heel lang gebleven, omdat we weer terug naar het schip moesten.
Tja, wat kan ik verder nog vertellen? Het weer is hier nu slecht, erg veel regen. Maar ik heb gehoord dat er in Nederland een weeralarm is uitgegeven, dus dan valt het hier nog wel mee. En ik hoef ook niet naar school of m'n werk te fietsen. Ik hoef alleen maar in de lift te stappen en die brengt me er zo naartoe :P. Verder is het hier lekker warm, zo'n 27 graden. We hebben ook een zwembad aan boord die we vullen met zeewater. Lekker koud zullen jullie denken, maar het zeewater is hier ook zo'n 28 graden. Valt wel mee dus. Met een beetje geluk en mooi weer kunnen we morgen gaan BBQ-en.
Dit was het weer voor nu. Ik wil vast nog veel meer vertellen, maar daar kan ik nu even niet opkomen. Dat komt volgende keer wel weer. Tot dan!

xxx Marieke


  • 13 Maart 2008 - 16:05

    Dinie:

    Wat leuk dat je Yorick gesproken hebt! Toch heel bijzonder als je elkaar onverwachts "ontmoet".
    Ik hoop dat je ondertussen weer als een haas trap-op trap-af rent; Enne... is een traphekje hier of daar nog een idee?
    Groetjes, Dinie

  • 13 Maart 2008 - 17:51

    Daphne Kok:

    Heey Marieke,

    Wat een belevenissen. Het lijkt bijna wel een roman. Gaat het weer wat beter met je been? Ik hoop het maar. Echt leuk dat je Yorick even kon spreken.
    Met mij is verder ook alles goed. Niet echt veel gebeurd verder. Mijn stage in de onderbouw is nog steeds heel erg leuk.

    Groetjes Daphne

  • 13 Maart 2008 - 18:31

    Chantal, Freek, Kids:

    Gelukkig dat het niet ernstig was met je voet... en leuk dat je yorick hebt kunnen spreken, misschien dat jullie elkaar onderweg nog een keer tegenkomen en elkaar dan wel kunnen zien.
    Zo te horen heb je het in ieder geval naar je zin, heerlijk hoor bbq-en... en een zwembad op de boot...

    Hopelijk lukt het om de volgende keer wel wat foto's plaatsen, we wachten in spanning af.

    Tot je volgend berichtje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 181199

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: