Twee keer jarig - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Twee keer jarig - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Twee keer jarig

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 April 2008 | Japan, Tokio


Heej allemaal

Nou, eindelijk weer een berichtje van mij. Het heeft even geduurd, maar het was dan ook ontzettend druk. Eerst de dokking in Singapore van twee weken. En daarna heel veel havens in korte tijd. Dit zijn havens in China en die liggen vlak bij elkaar. Op één dag hadden we zelfs twee keer aankomst en één keer vertrek. Als stagiair moet je overal bij zijn, dus ik was best wel moe aan het einde van die week. We zijn inmiddels aan de oversteek naar Los Angeles begonnen dus kan ik het nu wat rustiger aan doen.

Vandaag is het 24 april en het is hier 10 uur later dan in Nederland. Vannacht gaan we de datumgrens over, wat betekend dat het morgen weer 24 april is. Het is een best wel lastig verhaal om uit te leggen, soms snap ik het zelf ook niet helemaal meer. Het klopt in ieder geval wel. Morgen is het hier dan 14 vroeger dan in Nederland. Grappig detail is wel dat één van de officieren hier aan boord hierdoor twee keer jarig is. We hebben dus twee keer feest. Door de datumgrens slaan we op de terugweg een dag over.

Aanstaande woensdag komen we aan in Los Angeles en we blijven daar drie dagen liggen. In de wandelgangen heb ik al gehoord dat we dan misschien een dagje naar Disneyworld mogen! Hopen dat het kan, want dat lijkt me wel leuk.

Vandaag hadden we weer brandoefening. De MO1 had gevraagd of ik hem dit keer wilde schrijven. Dat betekent dat ik mag verzinnen waar de brand is, wat er dan gedaan moet worden en wie wat moet doen. We deden alsof één van de containers in brand stond en dat was best wel gevaarlijk. Ernaast stond namelijk een container waar licht ontvlambare lading in zat. Dus moesten daar ook weer speciale maatregelen voor getroffen worden. Ik zat samen met een MO1 in het brandteam. Dus ik moest ook helemaal in pak, waarvan de laarzen maat 45 waren dus veel te groot. En ook met een ademluchtfles op m'n rug en een masker op. Heel leuk om te doen. Natuurlijk wat minder leuk als het echt nodig is.

Tja, wat kan ik verder nog vertellen. Ik ben nu bijna op de helft van m'n stage en ik vind het nog steeds heel erg leuk. Af en toe is er natuurlijk wel een moment waarop ik aan thuis denk of aan m'n vriend. En met al die mannen is het soms ook best lastig, ik heb ook wel eens zin in echte vrouwenpraat :P. Maar in LA komt er een vrouwelijke MO2 aan boord en die wordt ook nog eens m'n mentor. Dus dat gaat wel goed komen, denk ik.

Dat was het weer voor deze keer. Ik zal proberen om in LA nog wat foto's te plaatsen, maar ik kan niks beloven. En plaats alsjeblieft weer reacties, ik vind het echt leuk om ze te lezen. Houd me op de hoogte!

Tot de volgende keer,

Liefs, Marieke

  • 24 April 2008 - 13:33

    Vivian:

    Heeej Marieke!
    Tijd niks meer van je gehoord. Hoe is het nu met je been/knie/voet?
    Lijkt me leuk om de brandweer oefening te 'moeten' schrijven! Beetje jammer dat die laarzen veel te groot zijn, hebben ze niet eens n wat kleinere maat voor jou? :o
    Ik zie je over n paar maandjes weer! :D

    Veel plezier verder daar en ik hoop dat we snel weer wat van je horen :)

    -XxX- Vivian

  • 24 April 2008 - 14:17

    Dinie:

    Hey Marieke, Wat leuk om weer eens van je te horen!! Ik kijk steeds naar je berichten uit. Misschien dat we nu vaker wat over de Kalmar te horen krijgen...ik heb begrepen dat klasgenoot Bart bij je aan boord komt. Horen we je verhalen ook nog eens van een andere invalshoek:). Maar blijf schrijven, dan doen wij het ook:P
    Heel fijne tijd verder, succes met je biologische klok (met al die uren voor- en achteruit). Heel veel liefs, Dinie

  • 24 April 2008 - 17:31

    Bert:

    Heei Marieke,

    Leuk dit allemaal te horen en naar Disneyworld. Wij gaan wel naar Normandie hoor. Is ook leuk trouwens. En als die mannen vervelend zijn geef ze maar een grote b...mond, mag van mij.

    Nou de groetjes maar weer en tot mails.

    Je vader.


  • 24 April 2008 - 20:36

    Daphne Kok:

    Heeeeeeey Marieke

    Wat leuk om weer eens wat van je te horen. Zo ben je alweer op de helft, dat gaat best snel. Fijn dat je het nog steeds leuk vindt. Je bent wel al de hele wereld over gereisd he. Echt apart van die datumgrens. Heb je dan ook een jetlag.

    Nog veel succes

    Groetjes Daphne

  • 26 April 2008 - 09:00

    Saskia:

    Hey Marieke

    zo super leuk zeg dat je terug in de tijd kan reizen :D. Dus als je weer terug bent ben je eigenlijk een dag ouder dan je al was :P dus je moet voortaan je verjaardag een dag eerder vieren :D:D haha vet grappig

    nou tot horens

  • 26 April 2008 - 16:38

    Mark&Annemarie:

    Lieve Marieke,
    leuk om weer wat van je te lezen; je hebt inmiddels heel wat van de wereld gezien, zeg. En wat gaat het snel!
    Voelde je je niet een beetje Klein Duimpje in die grote laarzen? En moest Yorick juist geen laarzen maatje 38 aan?
    Veel succes verder, groetjes uit Hoofddorp

  • 27 April 2008 - 19:25

    Opa En Oma Esveld.:

    Hoi Marieke.
    Wat fijn weer wat van je te horen en wat fijn te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt. Opa zit weer op de (dames)fiets en Marieke, wij missen je ook hoor!Veel plezier in LA. We blijven je volgen. Veel liefs Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 181223

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: