Eindelijk aan boord! - Reisverslag uit Tanjung Pelepas, Maleisië van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Eindelijk aan boord! - Reisverslag uit Tanjung Pelepas, Maleisië van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Eindelijk aan boord!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Juli 2009 | Maleisië, Tanjung Pelepas


Hallo allemaal!

Hier mijn eerste weblogberichtje vanaf de Maersk Stepnica. Na een lange vlucht van 15 (!) uur ben ik gisteravond plaatselijke tijd aan boord gestapt.
Mijn eerste vliegtuig zou om 19:05 uur vertrekken. Maar doordat de tankwagen het vliegtuig vergeten was had ik al een uur vertraging opgelopen. En dat is niet zo leuk als je overstaptijd maar 70 minuten bedraagt. Daar kwam ook nog bij dat het vliegtuig op München niet kon landen bij een gate, dus moest ik eerst nog met een bus om bij de terminal te komen. Daarna heb ik de hele terminal door moeten rennen om het volgende vliegtuig te halen. Deze stond natuurlijk helemaal achteraan. Toen ik uiteindelijk in het vliegtuig zat werd er omgeroepen dat het vliegtuig door het slechte weer voorlopig nog niet kon opstijgen. Dat heeft ook nog een uur geduurd waardoor ik dus eigenlijk voor niks zo heb gerend. Heel fijn allemaal. Uiteindelijk ben ik dus met een uur vertraging aangekomen op Singapore. Daar moest ik eerst nog een formuliertje invullen met wie ik ben en waar ik zou verblijven in Singapore. Wel een beetje krom, want ik ging vrijwel meteen het land weer uit. Maar goed, toch maar het formuliertje ingevuld. Daarna m'n koffers ophalen, die er gelukkig al na 5 minuten waren. De agent stond al op me te wachten en die bracht me met een auto naar het schip. Dan moeten we dus eerst Singapore uit, waarbij ik een deel van het formuliertje weer in moet leveren. Daarna Maleisië in, waarvoor ik weer precies hetzelfde formuliertje in moest vullen. Handig hè, die bureaucratie. Gelukkig konden we wel gewoon het haventerrein op en zijn we naar het schip gereden. Om kwart over 6 zaterdagavond lokale tijd kon ik dan eindelijk aan boord stappen. Wat een groot schip zeg!
Snel m'n koffers naar m'n hut gebracht en ik kon meteen aanschuiven voor het diner. Daarna heb ik een kleine rondleiding gehad van een MO4 en hebben we overalls voor me uitgezocht. Mijn maat zat er natuurlijk niet bij dus dan maar de broekspijpen een paar keer omslaan.
's Avonds wilde ik eigenlijk vroeg gaan slapen, maar door de jetlag zat ik 's nachts om half 4 alweer een DVD'tje te kijken. Toen ik eindelijk goed sliep ging m'n wekker vanmorgen alweer. Gelukkig is het vandaag zondag dus kan ik het redelijk rustig aan doen. Om 9 uur werd ik gebeld, omdat we een uur later gingen vertrekken. Ik heb tijdens vertrek op de brug gestaan en het was wel weer machtig mooi, hoor. Het was wel weer wennen, want "wat moet er ook alweer allemaal in dat wachtboekje geschreven worden?". Maar gelukkig hebben de officieren hier daar wel begrip voor en leggen ze het me rustig uit.
En toen was het alweer lunchtijd. Daarna heb ik even met m'n mentor een aantal dingetjes doorgenomen over m'n takenboek en kon ik eindelijk m'n koffers uit gaan pakken.
Tja, dit is dus wat ik tot nu toe gedaan heb hier aan boord. Ik zit nog met een klasgenoot aan boord dus dat is best gezellig. Ook de rest van de bemanning is heel aardig. Komende week sta ik 's ochtends van 8 tot 11 in de machinekamer en 's middags van 12 tot 4 op de brug. De rest van de tijd heb ik vrij om bijvoorbeeld aan m'n takenboek te werken.
Mocht ik nog iets vergeten zijn te vertellen, vraag het gerust. M'n moeder stuurt weer de reacties door, die vind ik altijd heel leuk om te lezen. Laat dus een reactie achter.
Dit is mijn verhaal tot zover, het volgende berichtje zal denk ik over een paar weken komen. Hopelijk tot dan!

Liefs,
Marieke

  • 26 Juli 2009 - 11:06

    Daphne Kok:

    Hey Mariek,

    Balen zeg, van al die vertragingen. Maar gelukkig zit je nu op het schip. Geniet van je stage. Kun je trouwens ook berichtjes op je gmail lezen of moet ik alleen via deze website reageren?

    Groetjes

  • 26 Juli 2009 - 11:29

    Jacolien Kruiswijk:

    Hallo marieke,
    Hartsikke leuk weer te horen wat je beleefd....
    Ik draai het uit zodat oma het ook kan lezen...
    Heb je een mooie hut net als Yorick?????
    Veel plezier groetjes uit wilnis.
    Oma Kruiswijk en Jacolien

  • 26 Juli 2009 - 12:26

    Saskia:

    Hey Marieke,

    leuk he vliegen, hihi.
    nou het klinkt in ieder geval wel alsof je er heel veel zin in hebt om te beginnen. Gelukkig ook wat vrije tijd. Blijft je klasgenoot even lang op het schip als jij? Dat zou namelijk wel leuk zijn.
    Tot horens!

    Groetjes van Saskia en Ronald

  • 26 Juli 2009 - 13:34

    Opa En Oma Esveld:

    Hallo Marieke

    Wat fijn dat je, ondanks alle tegenslag, toch nog goed en op tijd bent aangekomen en dan nu maar weer aan de slag. Veel succes en veel liefs.

  • 27 Juli 2009 - 09:53

    Irene:

    Hoi Marieke,
    Fijn tte lezen dat je na veel vertraging toch goed bent aangekomen.
    ik wens je een hele fijne stagetijd en veel plezier aan boord.
    we blijven je zeker volgen en lezen graag je verhalen.

    LIefs Irene en Theo

  • 27 Juli 2009 - 11:03

    Dinie:

    Hey Marieke,
    Leuk weer wat te horen. Veel succes. En ik hoop dat je eerder dan over een paar weken aan schrijven toekomt;)
    Liefs, Dinie

  • 04 Augustus 2009 - 21:25

    Jeroen:

    Heey Marieke,

    Heel veel plezier op je laatste stage dat je maar weer veel mag leren en natuurlijk weer sterke verhalen opdoen ;-). Ga je verhalen weer volgen.

    Groetjes Jeroen

  • 05 Augustus 2009 - 09:29

    Merel:

    Hey mickey,
    fijn dat je lekker aan boord zit en dat je stage weer gaat beginnen.
    Hoop dat je weer lekker ingeslingerd bent en het een beetje kan vinden met de bemanning.
    Veel plezier!!

  • 06 Augustus 2009 - 12:16

    Bert:

    Ha die Marieke,

    Hoe gaat het aan boord beetje naar je zin. Hoe bevalt het uitzicht? (Geintje) Heb gisteren voor het eerst met Wietske gereden ging net als met jou prima. Heb ook weer eens een bezoek aan de smoelensmit gebracht, gaat ook weer wat beter (hoop ik). Net deze vraag ook bij Yorick gesteld. Leer je nog wat bij of is het allemaal gesneden koek?
    Trouwens Peter Boonen vroeg nog naar je en ik als trotste vader heb hem natuurlijk uitgebreid over je verteld. Is er trouwens nog wat te beleven aan boord? Geen zwembad begreep ik, die van ons heb ik trouwens net maar weer leeg laten de lopen. Ja de winter komt er aan zo gaat dat.

    Geintje hoor, trouwens het is hier bloedheet me vingers blijven plakken
    aaaaaaaaaaaaaaaan het toetsenbord.

    Ik zou zeggen maak er wat moois van en zie je in R'dam.

    Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Tanjung Pelepas

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 181220

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: