Weer thuis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Januari 2010 | Nederland, Hoofddorp

Tja, ze zeggen wel eens: beter laat dan nooit. Nou, dat is zeer van toepassing op dit berichtje. Ik heb het twee weken geleden al geschreven, maar vergeten op m'n weblog te zetten. Maar goed, hierbij dus alsnog het laatste berichtje:

Hallo allemaal,

Gelukkig Nieuwjaar iedereen. Dat het voor iedereen maar een mooi 2010 mag worden.

Zoals de titel al heeft verklapt ben ik dus weer thuis. Na een vermoeiende reis van 12 uur ben ik afgelopen dinsdag aangekomen op Schiphol. Maandagavond ben ik aan de noordkant van het Suez Kanaal. Ik ben samen met een officier op een klein bootje gestapt waarna we om het schip heen zijn gevaren. Een heel mooi gezicht, zo’n schip is dan toch weer een stuk groter dan wanneer je er op staat. Daarna met de auto naar het immigratiekantoor in de stad. Helaas was deze auto niet berekend op onze grote koffers waardoor we met open kofferbak door de stad zijn gereden. En ik heb niks tegen Egyptenaren, maar hun rijstijl is toch wel heel apart. Ook midden in de nacht wordt de verlichting alleen gebruikt om andere auto’s te vertellen dat men wil inhalen. Verder wordt deze niet gebruikt. En de belijning op de weg? Die is er uiteraard alleen voor de sier :P. Na het immigratiekantoor hebben we nog 2,5 uur in een busje doorgebracht die ons naar het vliegveld van Caïro bracht.

Eigenlijk zouden we eerst nog naar een hotel gaan voor een paar uur. Helaas hadden we in het Suez Kanaal al vijf uur vertraging opgelopen dus werden we meteen naar het vliegveld gebracht. Maar kennelijk hadden we niet genoeg vertraging opgelopen, want eenmaal daar moesten we nog vier uur wachten tot het vliegtuig zou vertrekken. We hebben dus maar even koffie gehaald en nog even naar de McDonalds geweest. Toch wel een aparte ervaring om 2 uur ’s nachts. Verder ging alles gelukkig prima. Het vliegtuig kwam een paar minuten na achten aan op Schiphol. En gelukkig gold dat ook voor m’n koffer. En ja, dan was daar natuurlijk het weerzien met iedereen. M’n ouders en broertje en zusje had ik natuurlijk al in Rotterdam gezien, maar m’n lieve vriendje had ik al vijf maanden niet gezien. Het is wel weer heerlijk om iedereen weer te zien en weer thuis te zijn.

Goed, dit was dus mijn laatste stage van mijn opleiding. Helaas heeft Maersk, het bedrijf waar ik twee stages heb gelopen, besloten om geen Nederlandse officieren meer aan te nemen. Dus zal ik na mijn opleiding een baan als zeevarende bij een andere rederij moeten zoeken. Het zal wel even anders worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik een baan zal vinden.

Voordat het zover is ga ik eerst nog vijf maanden afstuderen bij het Afval Energie Bedrijf in Amsterdam. “Wat heeft dat met varen te maken?” zullen jullie wel denken. Tja, aan boord van een schip moeten we natuurlijk zelf elektriciteit opwekken, net zoals in een elektriciteitscentrale. Mij is verteld dat een groot deel van de mensen die er werken ex-zeevarenden zijn dus dat wordt zeker leuk.

Dit was dus voorlopig weer het laatste berichtje. Ik zal tijdens mijn afstuderen nog wel een berichtje plaatsen. Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties, echt top! Hopelijk tot de volgende keer.

Liefs,
Marieke

  • 19 Januari 2010 - 07:01

    Claudia:

    Idd beter laat dan nooit.
    Wat een leuk en voor jou vermoeiend verhaal. Leuk he al die vertragingen.

    Ben blij voor je dat je weer even lekker bij je familie kan zijn. Je ouders heb ik in die tussentijd een aantal keren gezien en vaak over jou gehad.

    Nou veel plezier nog bij het afstuderen en een baan vinden zal je vast lukken. Jammer dat je niet meer op de Maersk kan maar ach er zijn meerdere schepen toch!!!!

    Groetjes van ons

  • 23 Januari 2010 - 16:46

    Charlotte:

    Hoi Marieke at see, ik bedoel at LAND. Fijn dat je heel thuis bent en geniet van al je geliefden! Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: