Foto's - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 September 2009 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal!

Ik heb eindelijk een keer de mogelijkheid om wat foto’s op m’n weblog te plaatsen. Het zijn er niet zoveel als vorige keer, maar toen was het natuurlijk allemaal nog nieuw. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.

Zoals op één van de foto’s is te zien ben ik weer in het Suez Kanaal geweest. Toen we daar net uitvoeren kwamen we de Maersk Salalah tegen. Dit is een zusterschip van de Maersk Stepnica, dus in feite precies hetzelfde schip. Maar nog veel leuker is dat m’n vriend op dit schip zijn tweede stage loopt. We passeerden elkaar op 1 mijl (=1,852 kilometer). Voor een schip is dat een kleine afstand, maar om elkaar te zien staan toch te ver weg. Maar we hebben toch elkaars schip kunnen zien.

Nou, ik zit nu dus al bijna 6 weken aan boord. Morgen kom ik voor het eerst in Rotterdam, hoewel ik er op het moment van het plaatsen van dit bericht al ben. In Rotterdam mogen ook nog familieleden en vrienden aan boord komen, dus ik heb m’n ouders, m’n opa en oma en m’n broertje uitgenodigd om dit prachtige schip te komen bekijken. Het zal wel lekker druk worden aan boord, want ik ben natuurlijk niet de enige die mensen heeft uitgenodigd. Maar wel weer heel gezellig.

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel bijzonders te vertellen. Alles gaat hier gewoon z’n gangetje. Ik krijg steeds meer verantwoordelijkheid en dat is wel heel leuk. Als de MO1 (tweede werktuigkundige) de wacht in de machinekamer heeft, loop ik vaak het wachtrondje. Dit betekend dat ik een rondje (zeg maar gerust ronde) door de machinekamer loop om te kijken of alles nog werkt zoals het hoort te werken. Verder moet (lees: mag) ik overdag reageren op alle alarmen die binnenkomen. Als ik ergens niet uitkom mag ik het natuurlijk altijd vragen, maar het is wel leuk om de verantwoordelijkheid te krijgen.

Tja, dat was het eigenlijk wel. Als jullie nog wat willen weten kunnen jullie het natuurlijk altijd vragen. Kom maar op met die reacties!

Hopelijk tot de volgende keer.

Liefs,
Marieke

• 05 September 2009 - 11:38

Daphne Kok:

Hey Marieke,

Wat een mooie foto´s, zeg! Op de foto te zien heb je best een ruime hut. Leuk dat je in Rotterdam bent geweest. Ik heb nog een nieuwtje, ik heb vrijdag 4 september mijn rijbewijs gehaald.

Groetjes Daphne

• 06 September 2009 - 11:38

Charlotte:

Hoi,
    Leuk om de foto's te zien, dan krijg je toch meer een idee! Hier alles oke, druk met het 25 jarig jubileum van de Meerkerk, mijn werk, de kids en andere leuke dingen. Tot de volgende keer! Groetejs!

• 07 September 2009 - 06:40

Saskia:

Hey Marieke,

leuk zeg dat jullie zo dichtbij elkaar waren. En waar ga je na Rotterdam heen? Mooie foto's hoor, je hut ziet er ook erg relaxed uit. En heb je nog veel vrije tijd of ben je dan ook druk bezig met je verslag? Tot volgende keer!

Groetjes

Saskia