Nog 3 weken... - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Nog 3 weken... - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 December 2009 | Zuid-Korea, Busan

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanaf de Maersk Stepnica. Op dit moment ben ik net weg uit Busan in Zuid-Korea en onderweg naar Dalian, China. Als het goed is kom ik daar morgenmiddag (zondag) aan.

En vandaag is het ook 5 december dus vanavond pakjesavond. Deze oer-Hollandse avond moet ik helaas missen, maar gelukkig komt Sinterklaas ook in Zuid-Korea. Want wat vond ik vanmorgen in mijn schoen (lees: op mijn deurmat)? Een heerlijke chocoladeletter en een hele grote speculaaspop. Lekker hoor. Maar volgens mij heeft Sinterklaas wel een brilletje nodig aangezien ik de letter "G" heb gekregen. Aan de andere kant ben ik wel de enige "girl" op deze boot, dus dat kan dan wel weer. Of hebben jullie misschien nog andere suggesties? En vanmiddag vond ik ook nog een Sinterklaascadeautje in m'n la. Geen idee hoe die daar gekomen is, hoewel hij me eigenlijk ook wel weer doet denken aan dat pakje dat ik in juli in m'n koffer heb gestopt. Nouja, in ieder geval bedankt.

Tja, het is al een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Het vorige berichtje is volgens mij van 5 oktober, de berichtjes met foto's daargelaten. Eens even kijken wat er in de tussentijd nog allemaal is gebeurd. Nou, inmiddels heb ik al een aantal keer de Golf van Aden zonder problemen doorstaan. Het is wel elke keer weer spannend natuurlijk, maar gelukkig is dit een snelle boot. Verder hebben we nog drie dagen stil gelegen in Bremerhaven. Het zou maar 12 uur gaan duren, maar door een ongelukje is dat wat meer geworden. Bij de containerboot die voor ons aan de kade lag waren er een aantal containers overboord gevallen. Door de stroming waren deze onder het voorschip van de Stepnica terecht gekomen en moesten wij dus van onze plaats af zodat de containers weggehaald konden worden. Dus zijn we verkast naar een andere ligplaats waar de kranen helaas te klein voor de Stepnica waren waardoor we niet verder konden met de lading. We hebben daar een behoorlijke tijd gelegen. Maar uiteindelijk kregen we bericht dat we om 11:00 weer terug konden. Nou prima, iedereen stond klaar, de loods was aan boord en de sleepboten zaten vast. We waren net begonnen met losgooien toen de loods te horen kreeg dat we toch niet terug konden. Arrgh! Dus toen kon alles weer vast, de loods weer van boord en iedereen weer terug met waar hij of zij mee bezig was. Om tien uur 's avonds weer hetzelfde verhaal. Gelukkig konden we toen wel terug naar onze ligplaats en weer verder met laden en lossen. Maar goed, al dit gedoe, en de vertraging in Hamburg, zorgde ervoor dat ik twee dagen later in Rotterdam aan kwam dan gepland. Maar dat kwam eigenlijk ook wel weer beter uit, want dat was op een zondag en dan ben ik lekker vrij. Dus had ik tijd genoeg voor m'n familie.

Goed, na de Europese kustreis ben ik nu begonnen aan de Aziatische kustreis. Die is wel een stuk drukker dan de Europese, maar dat is niet zo erg want dan gaat de tijd tenminste lekker snel. Yorick is alweer thuis. Dus als je 'm ziet willen jullie hem dan "welkom thuis" wensen van mij :P?

Oh, even een persoonlijk berichtje: Karen, zoals je ziet is je berichtje verwijderd, het was ook wel een heel verhaal. Ik heb het wel gelezen en zal je binnenkort nog eventjes mailen.

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen. Behalve dan dat ik als het goed is over drie weken naar huis toen kom. Ik stap samen met een MO3 af in het Suez Kanaal en vlieg dan vanuit Caïro naar huis. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Waarschijnlijk ben ik 29 december weer thuis, net voor Oud & Nieuw. Maar ik denk dat ik voor die tijd nog wel even een bericht zal schrijven.

Voor nu wens ik iedereen een fijne pakjesavond, als die tenminste al niet geweest is. Ik wacht weer jullie reacties af.

Liefs,
Marieke


  • 06 December 2009 - 10:52

    Saskia:

    Hey Marieke, toch leuk dat er nog een presentje was met sinterklaas. Wij hebben het gisteren ook gevierd met zak en alles erbij, heel gezellig dus. Zo in december alweer thuis wat gaat dat toch snel he. En moet je dan weer vakken volgen op school? Dat zal vast wennen zijn. Ik ben deze week begin met stage lopen. Ik doe het op school zelf en ga weer iets in de paleoecologie doen. Het onderzoek wat ik dan doe is een onderdeel van een groter onderzoeksproject over de dodo op mauritius en de menselijke invloed daarop. Erg interessant.
    Ik ben natuurlijk net begonnen dus ik kan nog niet iets vertellen over resultaten enzo maar misschien over een paar weken kan ik meer vertellen.

    Tot horens!
    Saskia

  • 07 December 2009 - 20:23

    Charlotte:

    Hoi Marieke, leuk van je te horen. Heb je zin om naar huis te komen? Vast wel! Jammer dat je de kerstnachtdiensten mist, maar misschien zijn ze later op meerkerk.nl te zien?! Nou ik hoop je heelhuids in het nieuwe jaar te zien, dus alvast fijne feestdagen en een heel gezond 2010 gewesnst! Groetjes Charlotte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Busan

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: