Weer bijna naar huis - Reisverslag uit Tornio, Finland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Weer bijna naar huis - Reisverslag uit Tornio, Finland van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Weer bijna naar huis

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Juni 2013 | Finland, Tornio

Hallo allemaal!

Zo, het zit er weer bijna op. Komende maandag is mijn laatste werkdag
van deze term en kom ik dus weer naar huis. Bereid jullie dus maar vast
voor ;-). Morgenavond (zaterdag) komen we aan in Tornio, waarna op
maandag mijn aflosser zich aan boord zal melden. Ik heb dan dus precies
het cirkeltje rond gemaakt, want in Tornio ben ik ook aan boord gestapt.
Zodra mijn aflosser aan boord is, doen we eerst een overdracht. Daarin
zal ik hem vertellen wat er de afgelopen paar maanden allemaal is
gebeurd in de machinekamer en welke werkzaamheden er nog lopen. Daarna
is het voor mij tijd om de bemanning gedag te zeggen en word ik naar een
hotel gebracht. Dan kan ik dus alvast even aan de oorverdovende stilte
wennen die er altijd is als ik weer thuis kom. Op één of andere manier
raak ik toch wel gewend aan het geluid van de motor en de
airconditioning aan boord.

Op dinsdagochtend vertrekt om 08.55 uur lokale tijd, dat is dus 07.55
uur Nederlandse tijd, mijn vlucht van Kemi naar Helsinki. Ik vlieg met
vlucht AY8308 die als het goed is om 10.30 uur op Helsinki aankomt. Daar
moet ik drieënhalf uur wachten op m'n volgende vlucht. Dat moet voor het
personeel op Helsinki Airport wel genoeg zijn om dit keer mijn koffers
wel mee te laten vliegen, lijkt me. Mijn tweede vlucht, met vluchtnummer
KL1168, vertrekt om 14.00 uur lokale tijd om vervolgens om 15.30 uur (NL
tijd) op Schiphol te landen. Dat is best een mooie tijd toch?

Dit is dus weer het laatste berichtje van deze reis. Ik heb weer met
veel plezier over mijn "avonturen" geschreven. Ik hoop dat jullie met
net zo veel plezier erover gelezen hebben. Af en toe verbaasd het me wel
dat ik na toch alweer vijf jaar schrijven nog steeds lezers heb. Maar
zolang jullie blijven lezen, en reageren, blijf ik schrijven :D.

Iedereen bij deze ook heel erg bedankt voor de reacties. Het is altijd
leuk om te lezen hoe het er in Nederland aan toe gaat als ik weg ben.
Hopelijk zijn jullie bij mijn volgende reis weer van de partij.

Tot snel!

Liefs,

Marieke

  • 30 Juni 2013 - 14:17

    Bianca, Eric En Kids:):

    Je komt weer naar huis, lekker hoor! wel grappig dat je precies dat rondje hebt gevaren dat je op dezelfde plek van boord stapt als waar je op bent gestapt.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je moet wennen aan de stilte thuis -of zoals nu eerst in het hotel.
    Ondanks dat je zo dichtbij zit ben je toch weer wat uurtjes aan het reizen en wachten, jammer genoeg redden wij het niet om je op te wachten op schiphol. Sem en Naomi zitten tot half 4 op school en zelf moet ik ook tot 4uur werken, erg jammer, maar helaas.... gelukkig zien we je de weken daarna vast nog wel;)
    Schrijf je al weer bijna 5 jaar verhalen, wat een tijd, wat gaat het toch snel! met veel plezier lezen wij je berichten, zowel eric als de kids zijn altijd benieuwd naar je verhalen!
    Hier alles prima, hopen je snel weer te zien! En je hebt nog een cadeautje tegoed he, weet je nog?
    dikke knuffel van ons allen, xxxx

  • 30 Juni 2013 - 19:52

    Saskia:

    Ik zal zorgen dat ik me voorbereid :D

    leuk dat je alweer zo snel hier bent! kan je eindelijk mijn huisje zien, voor zo ver je het al een huisje kan noemen dan he :D

    tot snel

  • 30 Juni 2013 - 19:58

    Daphne:

    Hey Marieke,

    Gezellig dat je weer thuis komt. En dit keer in de vakantie! Ik ga niet op vakantie, want ik heb nog genoeg te klussen in mijn huis. Ga jij nog op vakantie? Of ga je lekker genieten van je nieuwe huisje?

    Ik hoop je snel te zien! Fijne vlucht en tot gauw,

    Daphne

  • 01 Juli 2013 - 20:27

    Mark:

    Alvast welkom terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 181212

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: