Bijna op de helft - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Bijna op de helft - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed. Het is alweer een tijdje
geleden dat ik wat geschreven heb, dus ik zal jullie even een update
geven van de laatste reizen. Na het lossen in Vlissingen hebben we daar
ook weer geladen. Deze lading moest naar Rouen. Dat is een Frans
plaatsje dat aan de Seine ligt. Ik ben daar een paar jaar geleden ook al
geweest en het stuk op de Seine is echt heel mooi om te varen. Helaas
voor ons deden wij dat stuk 's nachts dus was er weinig van te zien. Wel
heb ik nog even de mogelijkheid gehad om de stad in te gaan. In
Vlissingen hadden we twee fietsen aan boord gekregen dus ben ik in Rouen
met de kapitein naar de stad gefietst. Helaas houdt men in Frankrijk
niet echt rekening met fietsers (behalve tijdens de Tour de France
misschien), dus hebben we de fietsen maar ergens geparkeerd en zijn we
verder gaan lopen. Rouen is echt een mooi stadje. Vooral het centrum dat
nog dateert uit de 17e eeuw is heel mooi. Mocht je van de zomer nog naar
Zuid-Frankrijk gaan, dan is dit een mooie tussenstop.

Na Rouen zijn we leeg richting het noorden gevaren om te wachten op
nieuwe lading. Die was er uiteindelijk in Amsterdam. En ook daar waren
we weer een dag vrij dus zijn er twee vrienden en m'n ouders mij een
bezoekje komen brengen, hartstikke gezellig natuurlijk. Ik heb wel vaker
van mensen gehoord dat ze het schip (en mij hoop ik) graag een bezoekje
willen komen brengen als we in Nederland zijn. Helaas is dit niet altijd
mogelijk en kan ik ook niet twintig man tegelijk ontvangen. Het is dus
een kwestie van keuzes maken. Mocht je het nou leuk vinden om een
keertje te komen kijken, laat het mij dan even weten. Dan kan ik kijken
wat er mogelijk is.

In Amsterdam ben ik uiteindelijk tweede machinist geworden. Ik was al
eerder naar de tweede machinisten hut verhuisd, omdat de televisie het
daar doet. Maar nu paste m'n functie daar dus ook bij. Na het laden in
Amsterdam zijn we vertrokken naar Liverpool. We hebben daar door
omstandigheden bijna een week gelegen dus ook weer genoeg tijd om de
stad te bekijken. Ik heb mij laten vertellen dat Liverpool het op één na
grootste winkelcentrum van Europa heeft. Ik heb er doorheen gelopen en
het is inderdaad behoorlijk groot. Daar kan ik wel een paar dagen in
door brengen :-). Verder is Liverpool natuurlijk de stad van de Beatles.
De pub waar ze altijd optraden is in de jaren zeventig afgebroken, maar
ze hebben het later weer herbouwd. Dus die hebben we uiteraard even
bekeken. Ook zijn we naar de pub geweest waar ze na hun optredens altijd
zaten. Overal was er livemuziek en het was er supergezellig. We gingen
al om half zeven 's avonds naar de stad. In Nederland zou alles dan nog
dicht zijn, maar hier was het al gezellig om die tijd. Tja, het blijven
Engelsen hè ;-).

Na Liverpool zijn we nu weer onderweg naar Nederland, Moerdijk om
precies te zijn. Daar zullen we morgenavond (zondag) aankomen. We gaan
daar laden voor Tornio, Finland. In Tornio ben ik aan boord gestapt, dus
dan is het cirkeltje weer rond. Ik zit dan ook alweer over de helft van
m'n term. Volgens de kapitein lag er nog ijs bij Tornio, dus het zal wel
weer lekker koud worden. En dat voor eind mei...

Goed, ik ga weer stoppen. Dankjulliewel voor alle reacties, leuk om te
lezen dat ik nog steeds gevolgd wordt.

Liefs en tot snel!

Marieke


  • 12 Mei 2013 - 11:43

    Saskia:

    Hoi marieke,

    Kom je nog wel aan werken toe met al die leuke uitstapjes? De helft pas? Voor mijn gevoel ben je al heel lang onderweg. Hier gaat alles ook goed we zitten nu moederdag te vieren met heel veel slagroomsoesjes. En wat zijn je taken als tweede stuurman? Tot horens saskia

  • 12 Mei 2013 - 12:04

    Marrie:

    Heeey Mariek!!

    Leuke dingen weer! Liverpool lijkt me inderdaad grappig!! Ik ben al weer ver in mn stage, nog zes weken te gaan en dan ben ik weer klaar en afgestudeerd!!
    werkse nog!

    liefs

  • 12 Mei 2013 - 12:28

    Linda:

    Handig dat jij alvast alle goede vakantieplaatsen verkent! ;) Lijkt me ook wel fijn om wat meer van boort te kunnen en steden te kunnen bekijken (en wat meer bewegingsvrijheid te hebben). Succes met de 2e helft. Ik blijf aan je denken :) xx

  • 12 Mei 2013 - 20:02

    Bianca, Eric En Kids:):

    Ja zeg, kom je nu mee dat Rouen heel mooi is, wij zijn net terug uit Frankrijk, hihi.. nee hoor, leuk toch dat je nu ook eens tijd hebt om wat plaatsen te verkennen, dat lukt ook niet altijd....

    Het lijkt ons idd heel gaaf om het schip én jou een keer te bezoeken, maar ja, je kent ons... het is meestal erg lastig...

    Hier verder alles goed, we zijn dus net terug van een ruime week Dordogne, wij hebben onze eerste zomerse week al meegemaakt, kinderen hebben met regelmaat gezwommen -al was het water echt niet warm- en eric en ik hebben beide aardig wat kunnen lezen, met een heerljk zonnetje op ons lijfje, echt, wij zijn weer helemaal opgeladen.... Voor zolang dat duurt natuurlijk, want bij eric is het een gekkenhuis op zijn werk en ik, ja.... ik heb nog geen zekerheid dat ik kan blijven, dus ook erg onrustig allemaal.

    Met de kids gaat het ook lekker hoor.... vooral Naomi lijkt erg groot te worden ineens...
    As woensdag heb ik weer cursus, Naomi moest direct denken aan de vorige keer met die lekkere cupcakes, haha...

    Lieve Marieke werk ze de komende tijd nog enne zoals Saskia al schrijft, voor mijn gevoel ben je ook al
    veel langer weg hoor!!! We missen je wel hoor!

    Tot je volgende reisverslag, dikke knuffel van ons allen!!!! XXX

  • 12 Mei 2013 - 20:04

    Daphne:

    Hey Marieke,

    Leuk weer een berichtje! Wat heb je mooie plekjes gezien. En wat kom je nu vaak langs Nederland.
    Hoe vergaat het je als tweede machinist?
    Dit is de laatste dag van de meivakantie, dus morgen moet ik weer aan het werk. Het was wel lekker om ff achter elkaar in m'n huisje te klussen. Nog 8 weken en dan is het zomervakantie!

    Nog een fijne reis,
    Groetjes Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: