Weer naar het noorden - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu Weer naar het noorden - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Marieke Esveld - WaarBenJij.nu

Weer naar het noorden

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Mei 2013 | Denemarken, Aalborg

Hallo allemaal!

Hoe gaat het daar in Nederland? Hier gaat het nog steeds prima. Tijdens
mijn vorige berichtje waren we onderweg naar Moerdijk om daar te gaan
laden. Dat is inmiddels alweer even geleden, dus hier maar weer even een
update. Het laden in Moerdijk ging goed. In de machinekamer was er niet
zo heel veel te doen en het was lekker weer, dus ben ik weer op de fiets
gestapt. Dit keer ging de rit naar Zevenbergen, op zoek naar nieuwe
werkschoenen. Tijdens het varen had ik namelijk een klusje waarbij ik
bovenop de hoofdmotor moest gaan staan. Nu heb ik dat op andere schepen
al vaker gedaan en dat ging altijd prima. Maar ja, elk schip is
uiteraard anders. Hier stond ik ook bovenop de (draaiende) motor toen er
in eens wat rook onder m'n schoen vandaan kwam. Bleek dat ik op een heet
stuk was gaan staan en de rubberen zool van m'n schoen was gaan smelten.
Gelukkig zit er in de zool nog een stalen plaat dus was het niet door en
door. Maar die schoenen kon ik uiteraard wel weggooien. Dus ik in
Zevenbergen op zoek naar schoenen. Jammer genoeg zijn de meeste
werkschoenen maat 40 of groter en dat is voor mij met maat 36 toch wel
een beetje te groot. In Zevenbergen ben ik dus niet geslaagd. Maar de
fietstocht was wel mooi. Zeker in vergelijking met Rouen valt dan wel op
hoe goed de Nederlanders gewend zijn aan fietsers op de weg. Heerlijk!

Na Moerdijk dus onderweg naar Tornio, waar inderdaad nog wel wat ijs
lag. Gelukkig was het niet zo erg als vorige keer, we hadden dit keer
geen ijsbreker nodig. Wat ook wel apart was is dat het daar helemaal
niet donker werd. De zon ging nog wel onder, maar dat was maar heel
kort. Het werd 's nachts dus alleen wat schemerig. Toch wel een aparte
ervaring. In Tornio had ik ook nog wat tijd om de wal op te gaan, dus
weer op de fiets gesprongen op zoek naar werkschoenen. Deze keer heb ik
ze gelukkig wel gevonden. En wat is Finland toch een mooi land. De
sneeuw was inmiddels helemaal verdwenen en het groen kwam al
tevoorschijn. Ik ben stukken door het bos gefietst (op een fietspad!) en
dat was echt heel mooi. Daar zou ik wel vaker naartoe willen.

Na het lossen in Tornio hebben we daar ook weer geladen, voor Rotterdam
dit keer. Onderweg hebben we nog wel wat geslingerd door slecht weer,
maar dat duurde niet langer dan een dag. Ik kan dan alleen wel slecht
slapen, je ligt echt te slingeren in bed. Maar ik ben niet zeeziek
geweest en daar ben ik dan wel weer blij om. Afgelopen maandag zijn we
aangekomen in Rotterdam, daar hebben we dus gelost. Dinsdagavond zijn we
naar Moerdijk gegaan, dat is een paar uur verder het land in varen. Daar
hebben we weer geladen en we zijn nu onderweg naar Aalborg, Denemarken.
Als het goed is komen we daar morgenmiddag (vrijdag) aan. Ze gaan
maandag pas beginnen met lossen, dus lekker het weekend vrij. Ja, het
leven van een zeeman is zo gek nog niet...

In Moerdijk zijn m'n ouders ook nog even aan boord geweest en daar
hebben we het ook gehad over hun reis naar Frankrijk. Zoals jullie
misschien al weten gaat mijn vader aanstaande woensdag meedoen met de
Alpe d'Huzes. Hij is al een tijdje aan het trainen en ik ben heel trots
op 'm. Mochten jullie hem nog zien of spreken voor die tijd, wens hem
dan maar veel succes (ook namens mij). En als je nog niet gesponsord
hebt, het kan nog via
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/acties/pipooo/bert-esveld/ . Het
is tenslotte voor een goed doel.

Goed, ik ga weer stoppen. Nog een maandje en dan ben ik weer thuis, maar
ik laat voor die tijd nog wel wat van me horen.

Liefs,


  • 30 Mei 2013 - 21:54

    Bianca, Eric En De Kids:

    Haha, dat heb jij weer met je schoenen, had je niet een paar extra sokken aan kunnen trekken, dan had maat 40 wellicht geen probleem geweest:-P het is wel een heen en weer reisje dit keer;-) je blijft maar voorbij varen hier in zee maar we hebben je nog geen enkele keer aan de scheepshoorn horen trekken;-) hier alles goed, we hebben weer veel bij te kletsen!! Nog een maandje en dan ben je weer terug, ik heb dan ook bijna vakantie, dus hebben we genoeg tijd om af te spreken, oh ja, mocht je op vakantie gaan naar finland, dan hou ik je koffers wel vast onderweg! Xxx

  • 31 Mei 2013 - 08:43

    Marleen Ten Broeke:

    Haha goed om te horen dat ik niet de enige ben met problemen voor werkschoenen.

    Ik hoor goede verhalen over www.womenworks.nl , zij hebben ook dames werkschoenen!


  • 31 Mei 2013 - 10:13

    Saskia:

    hey Marieke,

    fijn dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Zijn je voeten niet verbrand? Staal geleid toch ook warmte? Ik ben wel verbrand, ik kwam tijdens het klussen met mijn arm tegen de verfbrander aan, een niet zo prettig ervaring, met als resultaat twee strepen op mijn arm. Ik hoop dat ze nog verder weg trekken. Over een maandje staat bij ons de keuken in de planning en daarna willen we verhuizen. Dus het komt mooi uit dat je dan weer terug komt.

    groetjes

    ps. bedank je ouders voor de kaart

  • 31 Mei 2013 - 12:10

    Linda:

    Heb je het heen-en-weer? Hihi, goed om te horen dat je het goed maakt! Maar is het heel anders in Europa varen dan Azie/Amerika? Ben benieuwd!
    Verder gaat het hier wel goed. Wel druk met afronden van studie/stage en al beetje aan het rondkijken voor werk, wat overigens een hopeloze bezigheid is. Maargoed, dat komt vast ook wel weer goed ;)
    Als je over een maand terug komt, dan vertrek ik naar Mexico, dus ik denk dat wel elkaar dan net mislopen. Zal binnenkort ook wel even blog aanmaken, zodat (als je tijd en mogelijkheid hebt) ons ook kan volgen :)
    Heel veel succes nog met werken!
    Liefs,
    Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Aalborg

Marieke

Als zeevarende maak ik heel wat mee en kom ik op bijzondere plaatsen. Om dit met anderen te kunnen delen houd ik deze weblog bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 181345

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 04 Mei 2014

Maasborg

04 Oktober 2013 - 13 December 2013

Delfborg

29 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Maasborg

17 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

IJsselborg

27 April 2012 - 03 Augustus 2012

IJsselborg

07 November 2011 - 12 Februari 2012

Delfborg

01 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

Delfborg

25 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Saimaagracht

01 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn afstuderen

24 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede stage

09 Februari 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: